CNN Prima News Energetický regulační úřad

Energetický regulační úřad

Výpis příspěvků ke štítku „Energetický regulační úřad“

Skandál na energetickém úřadě? Pro šéfy nakoupil prémiové mobily, tablety a „neúčelné hodinky“

Energetický regulační úřad (ERÚ) nakoupil pro své vedení mobily, tablety nebo chytré hodinky vyšší cenové úrovně za téměř 261 tisíc korun, ale bez řádného odůvodnění. Na dislokovaném pracovišti ERÚ v Praze měl úřad kvůli komerčnímu nájmu 5,5krát vyšší provozní výdaje oproti druhému dislokovanému pracovišti v Ostravě, které sídlí v prostorách v majetku státu. V pondělí to uvedl Nejvyšší kontrolní úřad k výsledkům kontroly hospodaření Energetického regulačního úřadu. Významné nedostatky však úřad nezjistil, zjistil jen méně významné nedostatky v účinnosti vnitřního kontrolního systému.

Některé lidi překvapily vysoké nedoplatky za teplo. Jak a proč je lze reklamovat?

Topná sezona skončila a lidé v současné době dostávají vyúčtování za minulý rok. Některé mohou překvapit i desetitisícové nedoplatky při stejné spotřebě jako v předchozích letech. Platby za teplo jsou specifické a neplatí pro ně pravidla jako v případě elektřiny nebo plynu. Co mohou spotřebitelé dělat a na koho se v případě pochybností obrátit?

Pozor na odhady spotřeby elektřiny a plynu. Jak na reklamaci, pokud vyúčtování nesedí?

Pokud nejsme přítomni při odečtu energií od dodavatele či neprovedeme samoodečet, tak se spotřeba stanovuje odhadem distributora. Energetický regulační úřad letos hlásí zvýšení podnětů právě na odhady energetických společností. Pokud domácnosti energiemi šetří nebo chytře využívají své spotřebiče, tak se jim ale může spotřeba výrazně změnit. Na řadě je proto využít reklamaci u obchodníka s energiemi. Jak na to?

PŘEHLEDNĚ: Vyúčtování za energie děsí spotřebitele. Co vše ukrývá a jak na reklamaci?

Vyúčtování za spotřebovanou elektřinu a propálený plyn většinou chodí zákazníkům právě v těchto dnech. Někteří se mohou vyděsit, pokud na ně čeká vysoký nedoplatek. Ten může být způsoben špatně nastavenými zálohami nebo vyšší spotřebou energií. Pokud ale máte pocit, že něco ve vyúčtování nesedí, tak je dobré se ihned ozvat. Energetické společnosti musí následnou reklamaci vyřídit velmi rychle. Jak na to?