GTA: Praha? Čech za pomocí AI vytvořil upoutávku na herní hit. Nechybí ani trdelník

Milovníci videoher odpočítávají dny do vydání šestého dílu Grand Theft Auto. Na herní konzole zamíří příští rok. Jak by ale mohla vypadat tuzemská verze slavné série? Český nadšenec Ondřej Svoboda se inspiroval u traileru ke GTA VI a za pomoci nástrojů generativní umělé inteligence vytvořil upoutávku ve stylu Grand Theft Auto: Praha. Redakci CNN Prima NEWS se podařilo vyzpovídat ho. Podívejte se, jak vypadají pláže na březích Vltavy, gangy na Karlově mostě nebo zesměšňovaná pochoutka, trdelník.

Jakmile vyšel trailer na očekávaný šestý díl GTA, spousta nadšenců ho začala parodovat nebo natáčet nové verze. Takto vznikly například upoutávky ve starších dílech GTA V nebo GTA: San Andreas, u kterých se hráči chytli za srdce.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: RECENZE: Apple Vision Pro za 100 tisíc? Úchvatná hračka, ale jen ochutnávka budoucnosti

Čech Ondřej Svoboda ale svoji myšlenku povýšil na mnohem vyšší level. Nechal nástroje generativní umělé inteligence, aby vytvořily upoutávku na GTA v Praze. Je z toho spektakulární podívaná. Jen ta zkratka Grand Theft Auto tu znamená Garážovaný Trabant Asi.

I malý bakelitový vůz má ve videu svou roli. Místo pláže ve slunečném Miami vidíme mladé Češky v bikinách, jak se promenádují po náplavce u Vltavy. Supersporty závodí po Karlově mostě a místo zapadlého a divokého venkova jsou temná zákoutí pražského metra.

Všechny scény a dabing postav vznikl za pomoci umělé inteligence. Svoboda v tomto případě využil Midjourney na generování obrázků, Runway ML na jejich převedení do videa, EleveneLabs a D-ID rozmluvily dvě hlavní postavy a Suno AI zkomponovalo hudbu do traileru.

„Nástroje najednou otevírají úplně nové možnosti, jak realizovat svoje nápady a myšlenky. Takže je aktivně využívám, testuji a zkouším, co všechno s tím jde," říká v rozhovoru pro CNN Prima NEWS Ondřej Svoboda, který se profesně zabývá využitím umělé inteligence v kreativní tvorbě.

„Další souhra náhod byla, že manželka momentálně hraje staré GTA II. A hlavní inspirace přišla, když jsem ve facebookové skupině viděl, jak někdo vygeneroval obrázky GTA: Egypt. Tam jsem si řekl: ‘Aha. GTA: Egypt, zajímavé. Tak zkusím GTA: Praha," popsal Svoboda, jak se rodila myšlenka na alternativní trailer k herní sérii.

Pak už to šlo ráz na ráz. Vybavil si nedávnou upoutávku na chystaný šestý díl Grand Theft Auto. Ten začíná scénou zapadajícího slunce nad městem, které je inspirované americkým Miami. Další obrazy ukazují příjemnou atmosféru na městské pláži nebo drsný venkov.

„Moje záběry jsou přenesené do našich reálií, ale držel jsem se toho jenom zezačátku. Pak jsem to nechal volně se vyvinout," říká Svoboda.

Nejdříve si nechal nástrojem na generování obrázků Midjourney vytvořit několik scén, mezi kterými byly pláž na břehu Vltavy nebo pohled na Tančící dům. Nástroj s každým zadáním vytvořil několik návrhů, což Svobodovi dodávalo další várku inspirace, takže brzy začal v kooperaci s Midjourney vymýšlet další scény.

Vždy však bylo základem, aby daná oblast nebo téma bylo charakteristické pro Prahu. Díky tomu se do traileru dostal i trdelník. „Co se týče promptu, tak k obrázkům jsem přidával popis na způsob ‘style GTA VI, PC game’. Pokaždé se to netrefilo, ale mnohdy ano," říká Svoboda.

Celkem mu Midjourney vygenerovalo kolem dvou stovek obrázků, které následně zredukoval na zhruba 70 a vložil do nástroje Runway ML. Ten umožňuje vygenerovat video na základě textového zadání nebo umí vytvořit několikavteřinovou sekvenci z jednoho obrázku.

Krátká generovaná videa jsou zpomalená, takže je Svoboda musel zrychlit, aby zachoval dynamiku celé upoutávky. Jedoucí supersport se nemůže po pražských ulicích šourat pomalou rychlostí. Desítky krátkých videí musel Svoboda spojit dohromady. Nejen, že je musel zrychlovat, ale některá musel přehrávat pozpátku, aby zachoval jejich kvalitu.

„Postupem času se animace rozpadá. Člověk to musí stříhat, někdy je lepší to pustit pozpátku," popisuje Svoboda, že spoustu času zabere dodatečná postprodukce. Proto momentálně není práce s těmito nástroji tak jednoduchá, jak se může z různých vzorových výtvorů zdát.

Podle Svobody je to ale jen dočasná situace a do roka může být realita úplně jiná. Ještě před několika měsíci nástroje generující video byly jen pouhým snem. Vývojáři však každým dnem přináší aktualizace a neustále vylepšují schopnosti umělé inteligence.

„Je to dynamický proces. Nástroje se neustále zlepšují a budou se zlepšovat. Myslím, že je důležité, aby člověk i přes nedokonalosti začal s nástroji pracovat. Ve chvíli, kdy to bude dokonalé, tak už bude pozdě s nimi začít,“ říká muž, kterého mnozí mohou znát také jako autora Pána Pařmenů. Česká parodie slavné trilogie Pán Prstenů letos oslaví už dvacáté výročí vzniku.

MOHLO VÁM UNIKNOUT: Falešná hlasatelka v hlavní roli. Umělá inteligence stvořila reportáž pro CNN Prima Gaming

Tagy: