Problémy Čechů s ubytováním v zahraničí
Je nám líto, ale v našem hotelu vás neubytujeme. Takovou větu po příjezdu na dovolenou dál slýchají někteří klienti českých cestovních agentur. Turisté si tak často musí na dovolených hledat ubytování sami. Jak je vůbec možné, že k podobným incidentům dochází? Reportérka CNN Prima NEWS popsala problém na příkladu českého cestovatele, který zmíněnému problému čelil na dovolené v Turecku.
Český turista Roman měl strávit týdenní dovolenou v tureckém hotelu Kleopatra Fatih. Po příjezdu ho ale na recepci čekal šok. „Řekli mi, že mě neubytují, tak jsem se vyděšeně ptal z jakého důvodu. Pán na recepci poté zavolal manažera. Nedalo se s tím nic dělat,“ řekl Roman v rozhovoru pro CNN Prima NEWS.
Zájezd kupoval od cestovní agentury Invia, proto se okamžitě obrátil na její informační linku. Pozitivní odpovědi se mu ale nedostalo. „Už bylo asi 18 hodin a já potřeboval někde spát. Zástupci agentury mi řekli, že je pondělí večer a že už asi nikoho neseženou. Poté se mě zeptali, jestli jsem schopný si ubytování zajistit sám. Opravdová nabídka pomoci nepřišla,“ komentoval počínání agentury turista.
Zádrhel spočíval v tom, že turecký hotel má pro český trh uzavřenou takzvanou exkluzivitu pro jinou cestovní kancelář. „Rozhodně se nejedná o ojedinělý případ. Taková kancelář má pak v hotelu velkou sílu, že si může dovolit vyžádat exkluzivitu,“ vysvětlil místopředseda Asociace cestovních kanceláří ČR Jan Papež.
Invia i přesto podobné zájezdy českým klientům nabízí, ale skrze německou cestovní kancelář. „Zákazník uzavírá smlouvu naším prostřednictvím s cestovní kanceláří, tedy pořadatelem zájezdu. Že se hotel nakonec rozhodl na místě zákazníka neubytovat, považujeme za jeho obrovské selhání. Je za to ale zodpovědná i cestovní kancelář v Německu,“ prohlásil ředitel agentury Invia Michal Tůma.
Pan Roman měl v Turecku známé a ubytování si tedy nakonec zařídil sám. Takové štěstí ale nemusí mít každý. „Anglicky naštěstí umím. Nedovedu si však představit, že se něco takového stane člověku, který anglicky nemluví. Nebo někomu, kdo nemůže z Turecka telefonovat do Česka,“ dodal.
A co radí v podobných případech cestovní agentura Invia? „Zákazník by si měl sednout na recepci hotelu a počkat na naši pomoc, ona přijde,“ přislíbil ředitel Tůma. V případě cestovatele Romana agentura nakonec peníze za zájezd vrátila.