Hráči se rozhodli v Minecraftu postavit celou Zemi v reálných rozměrech

Hráči si v kultovní videohře Minecraft můžou pomocí kostek vytvořit téměř cokoli. I když je mapa v klasické verzi hry horizontálně rozsáhlejší než naše planeta, stavění do výšky je omezeno maximálním limitem. Herní nadšenci ale díky speciálnímu módu dokázali vertikální limit obejít a rozhodli se vytvořit ve hře přesnou kopii celého světa v reálných rozměrech, čili v poměru 1:1.

Za původní myšlenkou ambiciózního projektu stojí jedenatřicetiletý hráč z Washingtonu vystupující pod přezdívkou PippenFTS. Ten už při svých prvních chvílích strávených v prostředí Minecraftu přemýšlel o možnosti vytvořit něco tak kolosálního, jako je replika celého světa.

Pomocí módu Cubic Chunks se Pippenovi podařilo odstranit limitace hry, které omezovaly možnost stavění do výšky nad 255 metrů. Mód Terra 1-1 pak umožnil převzít data z Google Maps a konvertovat je do minecraftové podoby. Do herní mapy tak jsou přenesené údaje o převýšení terénu, zalesněnosti ploch i dopravních tepnách.

Kopírování podkladů z map a satelitních snímků má ale své mouchy. Největší nepřesnosti se vyskytují především v rámci vodních ploch a lidmi vytvořených oblastí. V přeneseném modelu tak chybí například palmové ostrovy v Dubaji. Egyptské pyramidy pak mód do hry přenesl jako hory z kostek hlíny.

Pippen zastává názor, že pyramidy a další monumenty, které mód do hry zkopíroval nevěrohodně, by měly být dodatečně odstraněny, aby hráči měli možnost jejich model vytvořit ručně sami, stejně jako třeba u Eiffelovy věže či sochy Svobody.

New York, Londýn i Paříž stále ve fázi vývoje

Zajímavým oříškem při tvorbě modelu zeměkoule je také voda a led. V současnosti model Mount Everestu pokrývá vrstva ledu pouze ve výši jedné kostky. Tloušťka ledové pokrývky je ale logicky na mnoha místech daleko větší.

Kromě jednotlivých památek je do Minecraftové podoby světa potřeba ručně přenést také kopie měst a dalších lidmi vytvořených staveb. Sám Pippen se rozhodl vytvořit přesnou kopii Seatlu, přičemž vyzval další hráče, aby se připojili k jeho snaze a dali vzniknout dalším městům a místům. Od března minulého roku se o jeho projektu dozvěděly miliony lidí po celém světě a tisíce se jich zapojily přímo do budování. Dnes jsou tak součástí projektu již hotové repliky měst jako Montreal, Camberley či Tucson. New York, Londýn, Paříž a další aglomerace jsou stále ve fázi vývoje.

Tagy: