Kdy řidiči tápou na kruháči? Jedna specialita jim dělá problém, říká expert

Tomáš Neřold, vedoucí Samostatného oddělení BESIP

Nehody na kruhových objezdech

Obecně platí, že kruhové objezdy jsou bezpečnější než křižovatky a řidiči si na ně rychle zvykají. V pořadu Nový den na CNN Prima NEWS to řekl vedoucí Samostatného oddělení BESIP ministerstva dopravy Tomáš Neřold. Zároveň prozradil, co řidičům na takzvaných kruháčích dělá největší problém a kde tápou.

Největší obtíže řidičům podle Neřolda působí vícepruhové kruhové objezdy. „Řidiči si často nejsou jistí, jak na nich dát přednost. Na klasickém objezdu, i když má více pruhů, musí řidič dát přednost vždy, když na něj vjíždí,“ řekl Neřold ve vysílání CNN Prima NEWS.

ČTĚTE TAKÉ: Ne všichni řidiči musí být za jízdy připoutáni. Podívejte se, kdy a pro koho platí výjimky

Situace je ale jiná, pokud kruhový objezd má průběžný pruh. V takovém případě mohou řidiči jedoucí v pravém pruhu na objezd vjet bez dání přednosti, informuje portál Bezpečné cesty. „Pokud bude řidič sledovat dopravní značení, může objezd plynule projet. Je důležité, aby řidiči měli tyto dvě situace v hlavě odlišené,“ sdělil Neřold.

Přestože k dopravním nehodám dochází i na kruhových objezdech, podle Neřolda představují oproti křižovatkám bezpečnější alternativu. „Ty jsou jedny z těch vůbec nejnebezpečnějších míst. Naopak nehody na kruhových objezdech nebývají tak závažné,“ řekl Neřold.

Od roku 2010 bylo na kruhových objezdech evidováno 14 517 dopravních nehod. Vyplývá to z údajů Portálu Nehod. Jejich nejčastější příčinou je nedání přednosti, nesprávný způsob jízdy a rychlost. Nejrizikovějším dnem bývá pátek.

MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Řidiči si od ledna připlatí. Ministerstvo dopravy oznámilo zdražení dálniční známky

Tagy: