Kdy řidiči tápou na kruháči? Jedna specialita jim dělá problém, říká expert

Nehody na kruhových objezdech

Obecně platí, že kruhové objezdy jsou bezpečnější než křižovatky a řidiči si na ně rychle zvykají. V pořadu Nový den na CNN Prima NEWS to řekl vedoucí Samostatného oddělení BESIP ministerstva dopravy Tomáš Neřold. Zároveň prozradil, co řidičům na takzvaných kruháčích dělá největší problém a kde tápou.

Největší obtíže řidičům podle Neřolda působí vícepruhové kruhové objezdy. „Řidiči si často nejsou jistí, jak na nich dát přednost. Na klasickém objezdu, i když má více pruhů, musí řidič dát přednost vždy, když na něj vjíždí,“ řekl Neřold ve vysílání CNN Prima NEWS.

ČTĚTE TAKÉ: Ne všichni řidiči musí být za jízdy připoutáni. Podívejte se, kdy a pro koho platí výjimky

Situace je ale jiná, pokud kruhový objezd má průběžný pruh. V takovém případě mohou řidiči jedoucí v pravém pruhu na objezd vjet bez dání přednosti, informuje portál Bezpečné cesty. „Pokud bude řidič sledovat dopravní značení, může objezd plynule projet. Je důležité, aby řidiči měli tyto dvě situace v hlavě odlišené,“ sdělil Neřold.

Přestože k dopravním nehodám dochází i na kruhových objezdech, podle Neřolda představují oproti křižovatkám bezpečnější alternativu. „Ty jsou jedny z těch vůbec nejnebezpečnějších míst. Naopak nehody na kruhových objezdech nebývají tak závažné,“ řekl Neřold.

Od roku 2010 bylo na kruhových objezdech evidováno 14 517 dopravních nehod. Vyplývá to z údajů Portálu Nehod. Jejich nejčastější příčinou je nedání přednosti, nesprávný způsob jízdy a rychlost. Nejrizikovějším dnem bývá pátek.

MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Řidiči si od ledna připlatí. Ministerstvo dopravy oznámilo zdražení dálniční známky

Tagy: