Povinné ručení s odměnou za bezpečnou jízdu nabízí pojišťovna Kooperativa od května letošního roku. Aktuálně ho využívá téměř 7 tisíc řidičů, kteří si tak mohou za bezpečnou a zodpovědnou jízdu vyjezdit v aplikaci KOOPILOT cashback, který jim Kooperativa každé čtvrtletí vrátí na účet.
A řidiči se opravdu snaží. „Průměrně si každý z nich přišel na 755 Kč za kvartál, za rok by to byly krásné 3 tisíce korun. Z jízdních dat a skóre vidíme, že 69 % řidičů má skóre vyšší než 90 bodů. A dalších 26 % řidičů má výsledky svého jízdního skóre mezi 80-90 body,“ potvrzuje snahu o zodpovědné řízení Aleš Zethner, ředitel Úseku pojištění motorových vozidel v Kooperativě.
Celkem nepřekvapivě nový produkt s moderní mobilní aplikací zaujímá spíše mladší populaci. „Celkem 26 % klientů je mladších než 28 let, což je 2,5krát více než v běžném autopojištění bez telematické aplikace KOOPILOT. Ale máme i klienty, které můžeme řadit mezi starší generaci, kterým je přes 60 let, a přesto jsou s naším produktem spokojení. Naopak vůbec nepozorujeme, že by KOOPILOTa využívali více lidé ve větších městech a na vesnicích vůbec. Regionální rozložení je totožné jako s produktem bez telematiky,“ doplňuje zajímavé statistiky Aleš Zethner.
Klienti Kooperativy najezdili s aplikací KOOPILOT již přes 3,5 milionu kilometrů. Překvapivé je, že 80 % všech jízd je kratších než 20 kilometrů. A trasy v délce 1-5 kilometrů tvoří více než třetinu ze všech jízd. Jízdy nad 100 km netvoří ani 2 % ze všech jízd. Klienti oceňují i možnost využít SOS tlačítko, když se dostanou do nesnází. „Aktuálně testujeme funkcionalitu, která tuto službu ještě vylepší. Aplikace sama rozpozná, když dojde k nehodě a přivolá asistenční službu, která operativně zasáhne,“ představuje novinku Aleš Zethner.
Kvality aplikace si všimlo i Ministerstvo Dopravy a Asociace Autoškol, které zvažují její využití v rámci nové legislativní úpravy L17 při jich prvních řidičských krůčcích. „Věříme, že se s aplikací KOOPILOT, prací ministerstva, asociace a samozřejmě osob mentorů, povede snížit nehodovost u těchto nezkušených, začínajících řidičů,“ uzavírá Aleš Zethner.