Marlenka je symbolem přátelství. Pracovat musíte srdcem, má jasno majitel firmy

Když v 90. letech přijel z Arménie do České republiky, rozhodně by nikdo nepředpokládal, že se zapíše do historie českého cukrářství. Zakladatel a majitel společnosti Marlenka International Gevorg Avetisjan v pořadu Interview na CNN Prima NEWS prozradil, jaký je recept úspěšného podnikání, jaký zákusek se ujal ve světě a popsal aktuální situaci v jeho rodné zemi.

Opět se rozhořely boje na ázerbájdžánsko-arménské hranici. Přitom poslední válečný konflikt skončil teprve před rokem. Sám podnikatel v 90. letech před válkou z Arménie utíkal. „Nebylo to pro mě překvapením. Pořád jsem doufal, že k tomu nedojde. Nikdo neví, jak to tam skončí. Situace je nevyzpytatelná. Je to nedokončený konflikt. Nevidíme světlo na konci tunelu. Daleko více mohu pomoci mé zemi z Česka,“ popsal situaci Avetisjan.

Firma Marlenka, která se specializuje na medové zákusky a dorty, dostala jméno podle Avetisjanovy dcery. Stal se z něho úspěšný podnikatel. „Člověk to musí moc chtít, přemýšlet o tom a pracovat srdcem. Když děláte s láskou, výsledek bude dobrý,“ má jasno podnikatel.

Za zákusky vyznamenání

Avetisjan byl letos u příležitosti 28. října vyznamenán za prezentaci českého cukrářství v zahraničí. „Byla to pro mě obrovská čest. Ptal jsem se jich, za co to je. Říkali, že jsem české cukrářství povýšil na světovou úroveň a že vyvážíme do 50 zemí. Byl jsem moc hrdý,“ řekl podnikatel.

Zákusek vznikl podle staroarménské a rodinné receptury. „Je to český výrobek. Vlastně je to symbol česko-arménského přátelství,“ vysvětlil Avetisjan s tím, že chutě ve světě se liší. Recept ale nechávají stejný.

Během rozhovoru také padla otázka, zda pandemie koronaviru měla na Marlenku vliv. „Měl jsem strach, ale prakticky moc neovlivnila. Pociťuji zdražení surovin, energií. Proto i já po Novém roce uvažuji o zdražení do pěti procent,“ uvedl Avetisjan.

Tagy: