Mladí voliči ocení u politiků autenticitu, shodují se experti
Je třeba začít uvažovat o snížení věkové hranice voličů, shodli se politolog Lukáš Jelínek a ředitelka iniciativy Díky, že můžem Bára Stárek ve vysílání CNN Prima NEWS. Domnívají se, že by čeští politici neměli podceňovat názory mladých lidí.
Podle průzkumu agentury STEM pro Český rozhlas se mladí primárně identifikují jako Evropané, až poté jako Češi. Přesto nejsou mezi nimi volby do Evropského parlamentu příliš populární.
ČTĚTE TAKÉ: Máme na to vyhrát eurovolby, Spolu je silnější než STAN, míní Krutílek. Jak vnímá „skokany“?
„Máme tady skupinu mladých lidí, kteří třeba nemají vysokoškolské vzdělání a žijí v menších městech. Zároveň ale hodně cestují,“ popisovala Bára Stárek.
Průzkum přinesl zjištění, že jedním z nejzásadnějších evropských témat mezi mladými českými voliči je otázka přistěhovalectví a bezpečnosti. Stárek není informací překvapená. „Chceme stabilní Evropu. Nebereme současné výhody jako samozřejmost,“ řekla.
Spolu s Jelínkem by uvítala snížení věkové hranice voličů. „Vyrostli jsme s internetem. Ze všech stran se na nás hrnou informace a jsme tím pádem uvědomělejší už v o dost mladším věku,“ pronesla. „I mladí lidé mohou být dobře informováni. Když jsou připraveni pro veřejný život, jsou připraveni i volit,“ dodal Jelínek.
Politici a sociální sítě
V chování politiků k mladším voličům vidí Jelínek určitou generační nevyváženost v přístupu k tématům, kdy politiku podle něj dělají starší lidé pro starší lidi. Různé generace si tím pádem spolu moc nerozumí. „Mladí očekávají, že o tom, o čem se baví mezi sebou, tak o tom budou mluvit i politici,“ uznal mezigenerační rozpor Jelínek.
Chování politiků na sociálních sítích pak vnímá především jako snahu zaujmout mladé voliče. „Pro politiky je běžné. Občas ale mladou generaci podceňují,“ uvedl Jelínek a dodal, že na mladé lidi lépe působí volnější styl např. strany Zelených a Pirátů. „Strana, která umí být autentická, tak ta bude mít úspěch u mladých,“ konstatoval Jelínek. S tím souhlasí i Stárek. „Mladí lidé oceňují autenticitu. Ta se musí v kampaních odrážet,“ uzavřela.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Eurovolby koalice Spolu vnímá jako pokračování boje o svobodu