Na dlouhodobě chátrající budovu nádraží Vyšehrad v Praze byla uvalena exekuce a zřejmě půjde do dražby. Vyplývá to z exekučního příkazu. Důvodem jsou nezaplacené pokuty, které v minulosti kvůli špatnému stavu památkově chráněné budovy uložili majitelům památkáři. Praha chtěla dříve budovu odkoupit, ale nedomluvila se s majiteli na ceně. Podle radního Jana Chabra (TOP 09) se město do případné dražby přihlásí.
Objekt, který je v soukromých rukou od roku 2007, vlastní přes firmu RailCity Vyšehrad kyperská společnost MIQUELIRA LIMITED. Skutečný vlastník není oficiálně znám. O exekuci soud rozhodl v polovině června, exekuční příkaz soudní exekutor vydal 14. července.
V Praze má vzniknout obrovský lázeňský komplex. Podívejte se, jak bude vypadat
U Hostivařské přehrady na Praze 11 by mohl v příštích letech vzniknout obrovský lázeňský komplex. Lázně Bohdaneč plánují na území 27 hektarů vybudovat zařízení, které má být zaměřeno na rehabilitaci pohybového ústrojí. Celý projekt by měl být spojený s celkovou revitalizací území a vznikem sportovních areálů či nové rozhledny. Velká oblast u oblíbené Hostivařské přehrady by proto měla projít výraznou proměnou. Kritici se ale obávají nepřiměřeného zatížení komunikací na pražském Jižním Městě.
Majitelé mohou ještě požádat o zastavení exekuce. Podle dřívějších informací magistrátu dostali vlastníci pět pokut, z nichž uhradili jenom jednu.
Zástupci magistrátu dříve mluvili i o možnosti vyvlastnění, což umožňuje zákon o památkové péči u památek, o které se vlastník dlouhodobě nestará. Jednání o odkupu nebo směně podle radního Chabra nevedla k cíli. „Nedokázali jsme se dohodnout na reálné finanční výši, navíc nemovitost je zatížena více než třísetmilionovým zástavním právem,“ řekl. „Jestliže dojde k exekučnímu prodeji formou dražby, tak my jako město budeme určitě jeden ze zájemců,“ doplnil.
Budova z počátku 20. století byla prohlášena kulturní památkou v roce 2000. Investoři dříve plánovali objekt přestavět, z plánu však i kvůli potížím prosadit projekt u památkářů sešlo. Budova tak dlouhodobě chátrá. Provoz nádraží byl zastaven kolem roku 1960 a nyní již obnovení původní funkce není možné, protože moderní normy neumožňují umístit nádraží v zatáčce. Město místo toho plánuje vlakovou zastávku na Výtoni.