Neuskutečněné zájezdy: Proč je pro cestovky složité vracet peníze

Neuskutečněné zájezdy: Proč je pro cestovky složité vracet peníze

INTERVIEW 21.5.2020

Host pořadu Interview Jaroslav Lhota, spolumajitel cestovní kanceláře Adventura, vysvětloval kam „zmizely“ peníze za dovolené, které zákazníci už zaplatili.

Mnozí lidé se domáhají svých peněz za neuskutečněné zájezdy. Cestovky je ale často už nemají. Kde tyto peníze jsou, vysvětlil Lhota na příkladu zájezdu do Peru, který by mohl stát zhruba 75 tisíc.

„Cestovka vám koupila letenku do Limy za 25 tisíc korun a balíček služeb s návštěvou Machu Picchu za dalších 15 tisíc. To vše je na jméno a číslo pasu. Kancelář dále koupila vnitrostátní přelety v Peru a zarezervovala hotel a z těch 75 tisíc, které zákazník zaplatil, je většina už u dalších dodavatelů služeb,“ popsal Jaroslav Lhota.

Dále uvedl, že „na takzvanou vyšší moc se nevztahuje žádná pojistka“. Cestovka má po celém světě zaplacené zálohy, nakoupené letenky a podle Lhoty dostávají zpátky zhruba 15 % z celých částek. Zbytek se převádí na vouchery, které jsou platné další rok. S leteckými společnostmi je to ale složitější. Peníze se také nevrací, ale dá se domluvit jiný termín odletu.

„Dle zákona, který je zcela absurdní, bychom vám teď měli vrátit zpět těch 75 tisíc a zůstane nám koupený balíček služeb v Peru na vaše jméno, vnitrostátní letenky v Peru, a letenka z Prahy do Limy a zpět a oči pro pláč,“ vysvětlil spolumajitel cestovní kanceláře, který si naopak pochvaluje vstřícnost svých klientů. Uvádí, že většina z nich se s vouchery spokojila a těší se na posunutou dovolenou.

Celý rozhovor najdete v přiloženém videu.

Tagy: