Loni prorazili s audio střílečkou To the Dragon Cave, kde se hráči musí spoléhat jen na svůj sluch. Nyní studio Kikiriki Games, které vede manželské duo Jana a Miloš Kuklovi, přichází s mobilní hrou Brave Brain. Kvízová hra s cestovní tématikou potrápí nejeden mozkový závit.
Svou prvotinu To the Dragon Cave Jana Kuklová a její choť dělali především pro nevidomé hráče. „Manžel je vášnivý hráč. Od 18 let nevidím, ale když jsem byla malá, tak jsem ráda hrála hry na počítači. Jak jsem přestala vidět, tak se hry pro mě staly nepřístupnými,“ vysvětlovala loni v létě Jana Kuklová v pořadu CNN Prima Gaming, proč se pustili do vývoje mobilní hry pro hendikepované.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Tvůrci virtuálních tanků slaví čtvrt století, válkou ničené Ukrajině darují miliony korun
Takové aplikace cílí na velmi úzkou skupinu uživatelů. Proto se manželé Kuklovi nyní rozhodli přijít s hrou, která může být úplně pro všechny.
„To the Dragon Cave jsme primárně vytvořili pro nevidomé hráče a v této komunitě je velmi populární. Ukázalo se ale, že pro hráče, kteří nemají problém se zrakem, je poměrně náročné přijít o veškerý vizuál a soustředit se pouze na audio. Naším dalším cílem proto bylo vytvořit hru, kterou si stejnou mírou užijí všichni hráči bez ohledu na to, zda mají, nebo nemají nějaké omezení,“ uvedla Jana Kuklová k vydání Brave Brain.
Podstatou hry je odpovídat na kvízové otázky, plnit mise a postupovat na vyšší úroveň. Soutěživí hráči se mohou srovnávat s ostatními v týdenním žebříčku a bojovat o lepší pozice. Zodpovídání kvízů zavede hráče do různých zemí světa, kde na ně čekají tři různé lokace s tematickými otázkami.
Jedna z těchto lokací nabízí dotazy o dané zemi, další dvě jsou zaměřené na témata, která si s tímto státem lidé často spojují. Když se hráči vydají na mapě například do Velké Británie, tak u ikonické věže Big Ben otestují své znalosti o Spojeném království. V lokaci Hudební klub narazí na otázky o populární hudbě a sportovní stadion prověří jejich znalosti v oblasti sportu.
V současné chvíli je ve hře Brave Brain zařazeno 12 zemí a téměř 10 tisíc kvízových otázek. Aplikace je zdarma dostupná pro mobilní zařízení se systémy Android a iOS.
Novinka na rozdíl od první hry studia Kikiriki Games klade důraz na grafiku. Každá země a místo má svůj vlastní propracovaný vizuál. Nevidomí hráči ale ocení hudební doprovod, skrze který se autoři snažili popsat atmosféru konkrétního státu.
„Studio jsme původně založili s cílem rozšířit nabídku mobilních her pro zrakově hendikepované. Postupně jsme si ale uvědomili, že je důležité, aby nevznikaly hry určené pouze pro nevidomé, které by je uzavíraly do vlastních hráčských komunit. Naopak si přejeme, aby herní průmysl byl více inkluzivní a nikoho nevylučoval. Přál bych si žít ve světě, kde si každý může zahrát hru podle svého přání, a ne podle toho, zda je pro něj hra přístupná, nebo ne. A věřím, že Brave Brain herní průmysl k tomuto cíli přibližuje,“ popsal Miloš Kukla, jakou měli motivaci k vývoji nové hry.
Loni prorazili s audio střílečkou To the Dragon Cave, kde se hráči musí spoléhat jen na svůj sluch. Nyní studio Kikiriki Games, které vede manželské duo Jana a Miloš Kuklovi, přichází s mobilní aplikací Brave Brain. Zdroj: Kikiriki Games
Kvízová hra s cestovní tématikou potrápí nejeden mozkový závit. Zdroj: Kikiriki Games
Aplikace je zdarma dostupná pro mobilní zařízení se systémy Android a iOS. Zdroj: Kikiriki Games
Novinka na rozdíl od první hry studia Kikiriki Games klade důraz na grafiku. Každá země a místo má svůj vlastní propracovaný vizuál. Zdroj: Kikiriki Games
Nevidomí hráči ale ocení hudební doprovod, skrze který se autoři snažili popsat atmosféru každého státu. Zdroj: Kikiriki Games
Kvízová hra s cestovní tématikou potrápí nejeden mozkový závit. Zdroj: Kikiriki Games
Loni prorazili s audio střílečkou To the Dragon Cave, kde se hráči musí spoléhat jen na svůj sluch. Nyní studio Kikiriki Games, které vede manželské duo Jana a Miloš Kuklovi, přichází s mobilní aplikací Brave Brain. Zdroj: Kikiriki Games
Novinka na rozdíl od první hry studia Kikiriki Games klade důraz na grafiku. Každá země a místo má svůj vlastní propracovaný vizuál. Zdroj: Kikiriki Games
Ač jsou ve hře už nyní tisíce kvízových otázek, autoři chystají další rozšiřování obsahu. Časem se tak Brave Brain rozroste o další země, otázky a hráči se mohou těšit i na speciální sezónní kvízy.
Dále se studio Kikiriki Games chce zaměřit i na hráče s jinými typy omezení a touží vylepšovat přístupnost videoher. Herní společnosti tyto uživatele opomíjí.
Podle Kuklové za tím stojí především fakt, že hráči ani velká studia netuší, že nevidomí lidé mohou ovládat mobilní telefony a další zařízení. „Myslím, že vývojáři si jdou za svou představou, jak má hra vypadat. Znají své zákazníky a hráčskou komunitu, ale nevědí, že tu jsou nevidomí lidé, kteří by se chtěli také stát těmi hráči a chtěli by si něco zahrát. Proto je takových her nedostatek,“ uvedla zakladatelka studia Kikiriki Games v loňském rozhovoru pro televizní pořad CNN Prima Gaming.