Stejně jako v případě modelu Škoda Kodiaq, představuje facelift Karoqu spíše evoluční změnu, která je však patrná na první pohled. Změnila se použitá technika, motory jsou nyní čistší a přístrojový panel už bude už jen digitální.
Škoda Karoq se stala v roce 2020 po Octavii druhým nejprodávanějším modelem značky, stejně jako v první polovině letošního roku. A jelikož je Karoq na světě od roku 2017, v polovině jeho životního cyklu nastal čas na modernizaci, aby v náročném a rostoucím segmentu středně velkých SUV zůstal konkurenceschopný.
Přední světla mají nové uspořádání a jsou poprvé dostupné i ve verzi LED Matrix. Zdroj: Škoda Auto
Změněná optika
Díky nové přední části a širší šestiúhelníkové masce chladiče má nyní Karoq drsnější vzhled. Přední světlomety, užší než u předchůdce, mají nové uspořádání a jsou poprvé dostupné i ve verzi LED Matrix. Změnilo se i množství dalších prvků: zejména nárazníky, ale také zadní spoiler na vrchu pátých dveří. Nový přední nárazník má nyní stejnou barvu jako zbytek auta.
Hlavním tahákem Dakaru bude kategorie Classic. Pojede Škoda 130 i Lada Niva
Poslední dobou se ukazuje, že diváci motoristických podniků už jsou poněkud znuděni příliš sofistikovanou a předvídatelnou moderní technikou a mnohem raději se podívají na soupeření strojů z let dávno minulých ve stejných podmínkách. Nejnovějším důkazem budiž obrovský zájem o kategorii Classic v nadcházející Rallye Dakar.
Ve spodní části nárazníku je široký vstup s krystalickou síťovinou po stranách, ohraničený designovým prvkem ve tvaru písmene L, který upozorňuje na aktivní větrací otvory předních kol. Nový štíhlejší vzhled mají také zadní světla a stejný lak jako karoserie má i zadní nárazník. Karoq bude k dispozici celkem v devíti barvách, z nichž dvě – oranžová metalíza Phoenix a šedá metalíza Graphite – jsou pro toto auto zcela nové.
Interiér nestihl příliš zestárnout, mizí ale klasické analogové budíky. Zdroj: Škoda Auto
Spoiler na pátých dveřích byl prodloužen, což vyhlazuje siluetu auta a pomáhá zlepšit aerodynamiku ve spojení s dalšími úpravami jako jsou aerodynamické kryty kol.
Zelený interiér
Ke snížení ekologické stopy přispívá i interiér auta, který využívá čistších materiálů. Nejdále tuto myšlenku posouvá volitelné ECO látkové čalounění, které používá pro čalounění sedadel a jiných ploch recyklované a recyklovatelné materiály neživočišného původu. Jednou z hlavních inovací má být ECO tkanina, která využívá veganské, částečně recyklované a recyklovatelné materiály. Potahy sedadel jsou v tomto případě vyrobeny z recyklovaných PET lahví.
Kdepak alcantara. Potahy sedadel jsou z lisovaných PET lahví. Zdroj: Škoda Auto
Nové jsou také kombinace materiálů a nové prvky výbavy, jako je volitelné elektricky ovládané sedadlo spolujezdce s pamětí. Modernizovaný Karoq bude během roku 2022 standardně vybaven virtuálním kokpitem mini s displejem o velikosti 8″, který nahradí klasické analogové ukazatele. Od výbavového stupně Style je na přání nabízen virtuální kokpit s 10,25″ displejem a pěti režimy zobrazení, které lze individuálně nastavit. Netřeba dodávat, že prostornost předchůdce zůstala zachována, včetně kufru o objemu až 521 litrů.
Žádná elektřina, diesel ano
Pod kapotou inovovaného Karoqu najdete jeden z pěti známých motorů generace Evo od koncernu Volkswagen: přeplňované benzinové agregáty TSI o objemu 1,0, 1,5 a 2,0 litru (s výkonem 81, 110 a 140 kW), nebo dvě verze dvoulitrového turbo 2,0 TDI (85 a 110 kW). Benzinové motory využívají speciální řešení pro snížení vnitřního tření, přičemž motor 1,5 TSI disponuje také deaktivací válců.
Dobrá zpráva zpod kapoty: nechybí silná nafta ani pohon všech kol. Zdroj: Škoda Auto
V dieselových motorech je přepracovaný klikový hřídel jedním z prvků, které pomáhají snižovat spotřebu, zatímco klíčem k nízkým emisím znečišťujících látek, včetně velmi důležitých emisí oxidů dusíku, je vylepšený systém úpravy výfukových plynů využívající „selektivní katalytickou redukci“, tedy močovinu.
V procesu zvaném Twin Dosing se AdBlue používá ke snížení znečišťujících látek, čímž se emise NOx udržují hluboko pod požadovanou normou. Zákazníci si opět mohou vybrat z nabídky manuálních převodovek a dvouspojkových automatů DSG, přičemž k dispozici je také pohon všech kol (4×4 a DSG jsou standardně pro 2,0 TSI).
Výchozím stupněm výbavy je Ambition. S litrovým přeplňovaným tříválcem o výkonu 81 kilowattů, 110 koní, startuje na ceně 638 900 Kč včetně DPH, podrobný ceník výbav si můžete prohlédnout zde. Pod tímto odkazem najdete srovnání s dalšími dvěma rozměrově přímými konkurenty v podobě Seatu Ateca a Mitsubishi ASX. První inovované Karoqy by se měly k zákazníkům dostat na jaře příštího roku.