Řada evropských měst nadále zbrojí proti automobilům v ulicích. Plošné omezení rychlosti na nejvýše 30 km/h bude od srpna platit také v Paříži. Důvodem je snaha o redukci škodlivých látek v ovzduší, zvyšování bezpečnosti provozu, ale také snižování hluku. Město navíc zruší i 70 tisíc parkovacích míst. Cyklisté si však polepší.
Vedení francouzského hlavního města má o směřování dopravy v Paříži jasné představy. Chce za každou cenu omezit provoz automobilů a vytvořit bezpečnější prostředí pro pohyb chodců, cyklistů a koloběžkářů. Od letošního srpna tak začne na celém jejím území platit plošné omezení rychlosti, a to maximálně na 30 km/h.
Rychlosti v některých ulicích se pak budou upravovat individuálně. Musí však být splněné určité předpisy a dodržena striktní pravidla. Pak může být daný úsek osazen dodatečným dopravním značením. Podle pařížské starostky Anne Hidalgové její rozhodnutí podporují mnozí odborníci a místní, kteří ho vnímají jako správný krok k ochraně ovzduší a zvýšení bezpečnosti. Dalším argumentem pro snížení rychlosti bylo i snížení celkové hlučnosti provozu.
„Cílem novelizace je omezení prostoru pro auta ve městě,“ přiznává otevřeně zástupce starostky, David Belliard. Vedení města se navíc v nejbližší době chystá zrušit až 70 tisíc parkovacích míst. Vozy chce přestěhovat do podzemních garáží, za které si však majitelé čtyřkolých miláčků budou muset samozřejmě připlatit.
To ale není zdaleka všechno. Cyklostezky, které byly v Paříži zavedeny jako dočasné řešení během koronavirové krize, se nyní stávají trvalými. Autům prostě zmenší plochu vozovek na úkor cest pro cyklisty a koloběžkáře. Rozmach elektrických kol a koloběžek se prý nedá ignorovat a město se tomu musí přizpůsobit.