Velký den milovníků levné módy. Primark v Česku otvírá svou první prodejnu


Svou první prodejnu v České republice ve čtvrtek v 9:00 otevírá irský oděvní řetězec Primark. Tuzemský trh se stal čtrnáctým, na němž působí. Podle manažera společnosti pro ČR bude jediný rozdíl v cenách oproti zahraničí dán kurzovými rozdíly. Nejdražší položkou je prý kabát za 700 korun. Očekává se, že zájem zákazníků, bude v prvních dnech enormní.

Obchod se nachází ve třech patrech nově postaveného polyfunkčního domu v Praze, tzv. The Flow Building, který se nachází na rohu Václavského náměstí a Opletalovy ulice. Původně se s otevřením prodejny počítalo už loni v květnu, ale kvůli pandemii koronaviru společnost zahájení provozu několikrát odložila.

Firma prý v Česku vytvoří více než tři stovky pracovních míst.

„Máme přízemí, které je ryze ženským světem. Je tu pro ně oblečení, doplňky pro krásu a zdraví a ponožky. O patro níž je spodní a noční prádlo, další doplňky, obuv, vybavení pro domácnost. A nahoře je nádherný dětský a mužský svět,“ popsal novou prodejnu pro Blesk Zprávy Maciej Podwojski, manažer Primarku pro Polsko, Slovinsko a Českou republiku.

Podle slov Podwojského má pražská prodejna společný sklad s tím, které zásobuje Německo, Rakousko, Polsko, a Slovinsko. Ceny mají být úplně stejné. „Jediný rozdíl vzniká v přepočtech kurzů měn,“ vysvětlil.

Blesk, který do obchodu nahlédl den před otevřením, uvedl, že nejdražší položka – kabát – se zde dá koupit za sedm stovek. Běžné džíny lze sehnat za zhruba 350 korun, triko i za 50 korun.

Češi za Primarkem vyjížděli na zájezdy

Primark se zejména díky příznivým cenám těší u českých zákazníků velké oblibě. Za nákupy do nejbližších zahraničních prodejen v Drážďanech nebo Vídni se před pandemií vypravovaly autobusy například z Brna či Hradce Králové.

„Roli v tom vedle cen hraje či doposud hrála i jakási nedostupnost, navíc podepřená tím, že v nabídce je zboží, které v jiných obchodech třeba není běžně k mání,“ vysvětlil pro iDnes Tomáš Drtina z výzkumné společnosti Incomind.

Firma uvádí, že dosahuje úspěchů pomocí odlišné strategie, než kterou volí jiné oděvní řetězce. „Nemáme skoro žádnou reklamu, v televizi nás neuvidíte. Produkty prodáváme pouze v kamenných prodejnách – nemáme e-shop ani doručovací síť. Náklady snižujeme tak, že šetříme na maličkostech, například ramínkách nebo cenovkách,“ sdělila.

Podle Drtiny se dá očekávat, že zájem Čechů o Primark bude enormní. „Nepochybně sem zamíří jak ti, kteří si značku oblíbili v cizině, tak zvědavci, kteří se o nabídce budou chtít přesvědčit na vlastní oči.“