Pražští radní zahájili cyklistickou sezónu
Cyklostezka, která měří 15 metrů, nebo pruh pro bicykly končící pod koly aut či v příkopě. I na takové věci mohou cyklisté v Praze narazit. Do infrastruktury určené pro kola přitom tečou ročně desítky milionů korun. Jen letos to má být kolem 137 milionů. Peníze by se měly využívat na dostavbu hlavních cyklistických tras.
Letos by měly vzniknout nové cesty pro cyklisty, kterých v Praze přibývá. „Sčítače nám ukazují jednoprocentní nárůst oproti předchozímu roku. Je ale potřeba říct, že největším rostoucím segmentem cyklistiky je bikesharing, který nám vzrostl zhruba o třetinu, a to jsou typicky cesty, kde nemáme sčítače. To znamená, že nárůst je reálně vyšší,“ popsala pro CNN Prima NEWS předsedkyně Komise Rady hlavního města Prahy pro cyklodopravu Bara Soukup (Piráti).
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Novinka v MHD. Autobus v některých městech přijede podle počtu objednávek v aplikaci
I proto se do infrastruktury bude letos investovat 137 milionů korun, což je o deset milionů víc než loni. Cyklostezky se rozšíří například U Labutě pod Kačerovem, v Radotíně nebo u Stromovky.
V některých místech ale na cyklisty čekají překážky. Například v Hostivaři je cyklostezka, která měří pouhých 15 metrů. Objevily se i cyklopruhy vedle cyklostezek, cyklopruhy, které končí, nebo začínají v příkopu, nebo takové, které vedou přímo pod kola aut. Na dalším místě pak uprostřed cyklostezky stojí lampa. „Je fantastická, každý den kolem ní jezdím,“ poznamenal jeden z cyklistů. „Některé cyklopruhy odebírají druhý pruh pro automobily, který tam původně byl. Jinde přivádí cyklisty doslova pod kola automobilů,“ popsal pro CNN Prima NEWS nedostatky dopravní expert Igor Sirota.
Cyklopruhy přitom mají podle náměstka pro dopravu být povinnou součástí rekonstrukcí silnic podle dřívějších usnesení. Přestože jsou vlastně nebezpečnější než povinný odstup, který se dodržuje tam, kde cyklopruh není. „Cyklisté jsou paradoxně mnohem více v ohrožení, než kdyby tam ten pruh neměli,“ podotkl instruktor autoškoly.