Temná oblaka, blesky nebo supercela. Soutěž o nejlepší bouřkovou fotografii zná vítěze

Jak mohou vypadat bouřková oblaka? Nejzajímavější snímky roku 2024 v pondělí uveřejnil web In-pocasi.cz. Ten v srpnu na svých stránkách vyhlásil soutěž o nejlepší fotografii bouřky v Česku a na Slovensku. Všímavým fotografům neunikly ani pozoruhodné meteorologické jevy – supercela, shelf cloud nebo tzv. CG+ blesk (vzácný a nebezpečný typ blesku). Výběr snímků, včetně těch výherních, najdete v naší galerii.

Většina snímků pochází ze začátku letošní bouřkové sezóny, tedy z dubna, píše In-pocasi.cz. Na vítězné fotografii z 25. května se jejímu autorovi podařilo zachytit historický hrad Hazmburk v Českém středohoří s tzv. shelf cloudem – vlnou mraků pohybující se na čele bouře.

ČTĚTE TAKÉ: Nad Českem se opět stáhnou mraky. Místy udeří vydatné deště, po ránu čekejte mráz

„Vítězná“ květnová bouřka přinesla problémy. Vznikla během dopoledne na Moravě a postupovala do Čech – ve středních Čechách pak způsobila škody. Doprovázely ji kroupy a přívalové srážky.

Vítězná fotografie roku 2024

Na druhém místě se umístila zachycená ukázková supercela (speciální typ bouře s přívalovými srážkami). Na fotografii vidíme, že ji prosvěcuje zapadající slunce. Jednalo se o jednu z nejsilnějších letošních supercel. Na Nymbursku při ní padaly kroupy o velikosti čtyř centimetrů.

Druhé místo

Třetí místo patří fotografii bouřky, která se 30. června okolo čtvrté hodiny odpoledne vyskytla na Tišnovsku. Přinesla s sebou i blesky, silný nárazový vítr a kroupy velké zhruba dva centimetry. Bouře tehdy silně zasáhla Moravu a Slezsko, kde po sobě zanechala spoušť.

Vyskytovaly se při ní i tzv. CG blesky (cloud-to-ground), které vedou směrem od mraku k zemi. Jde o jeden z nejprozkoumanějších typů blesků, pro člověka ale zůstává velmi nebezpečný, připomíná web iMeteo.sk.

Třetí místo

Do soutěže přišlo ale mnohem více zajímavých snímků. V galerii se můžete podívat na některé z nich.

NEPŘEHLÉDNĚTE: Povodňové škody známých pivovarů i Kofoly jdou do milionů. Jak to pocítí zákazníci?

Tagy: