
Ostrá hádka politiků o Ukrajinu: Lezete Rusku někam, melete nesmysly, osočovali se ve studiu
Téměř všechny důležité akce videoherního průmyslu se po pandemii koronaviru už vrátily. Až na jednu: veletrh E3 v Los Angeles. Kdysi ikonická akce definitivně končí. Po vynucené pauze v posledních třech letech se měl nejslavnější a největší herní veletrh světa postavit zpět na nohy. Jenže nestalo se tak letos a už se nestane nikdy.
Svět bude svědkem jednoho z největších obchodů v historii svého segmentu. Britský antimonopolní úřad schválil převzetí producenta videoher Activision Blizzard americkým softwarovým gigantem Microsoft. Upravená dohoda podstatně vyřešila dřívější obavy úřadu. Rozhodnutí úřadu odstraňuje poslední překážku k dokončení kolosální technologické transakce. Activision Blizzard stojí za mimořádně populárními herními sériemi jako Call of Duty, World of Warcraft či Diablo. Microsoft na druhou stranu posiluje svou videoherní divizi, kde má pod palcem několik studií i konzolovou platformu Xbox.
Metaverse má být revoluční záležitostí, svět, jaký jsme dosud neviděli. Zatím se ale stále jeví jako velmi vzdálená hudba budoucnosti. Celému tématu se věnuje další díl pořadu CNN Prima Gaming, se kterým se dále podíváte do německého Kolína nad Rýnem na největší videoherní veletrh Gamescom. Dále si ukážeme reakce koček na cyberpunkovou adventuru Stray. Herní pořad můžete sledovat každou sobotu ve 22:40 na stanici CNN Prima NEWS i na webových stránkách cnnprima.cz.
Americká softwarová společnost Microsoft koupí za 68,7 miliardy dolarů (zhruba 1,5 bilionu korun) vývojáře a vydavatele Activision Blizzard. Ten mimo jiné vlastní úspěšné herní značky jako Call of Duty, World of Warcraft, Diablo nebo Candy Crush. Po dokončení transakce bude Microsoft třetí největší herní firmou na světě podle výše tržeb za společnostmi Tencent a Sony.
Čína si opět došlápla na herní průmysl. Státní deník označil internetové videohry za „elektronické drogy“, což způsobilo razantní pokles cen akcií čínských technologických společností Tencent a NetEase. V posledních letech vydala tamější vláda řadu opatření v rámci boje proti závislosti na hrách, zároveň tím omezuje vliv domácích technologických gigantů, kteří expandují čím dál více i do západních zemí.
Čínský technologický gigant Tencent si došlápne na neposlušné dětské hráče. Ve svých mobilních hrách jim bude ověřovat věk pomocí mobilních kamer a funkce detekce obličeje. S podporou čínské vlády tak chce firma zamezit tomu, aby malé děti ponocovaly s mobilem v ruce. Nezletilí tak budou muset noční hraní oželet.
Do největšího českého vývojáře her Bohemia Interactive vstoupila jako minoritní akcionář čínská internetová firma Tencent Holding. V úterý o tom informovali zástupci české společnosti, cenu transakce ani velikost prodaného podílu však nezveřejnili. Bohemia bude i nadále fungovat pod současným vedením manažerského týmu, majoritní podíl zůstává v rukou dosavadních českých majitelů.
Mobilní síť nové generace přinese revoluci v gamingu. Už nebude záležet na tom, jak výkonné máme herní vybavení, bude stačit klidně starší mobilní telefon nebo notebook. Podívejte se, jak by taková budoucnost mohla vypadat.
Americký prezident Donald Trump vydal exekutivní příkaz, kterým Američanům zakázal blíže nespecifikované obchodní transakce s čínskými společnostmi, které vlastní platformy TikTok a WeChat. Trumpovo nařízení začne platit za 45 dnů, napsala dnes agentura Reuters.
Německá kontrarozvědka varovala zákazníky před poskytováním osobních dat čínským platebním společnostem nebo jiným technologickým a internetovým firmám. Tyto údaje by podle Spolkového úřadu pro ochranu ústavy (BfV) mohly skončit v rukou čínské vlády, píše agentura AP.