Po úspěšném pilotním ročníku projektu pro amatérské silniční cyklisty se z Road Classics stane plnohodnotný seriál. V roce 2024 zážitkově laděná událost postupně zamíří na jižní Moravu, do Krušných hor a sezonu uzavře návratem na Ještěd. Díky kratším alternativám hlavních tras nabízí seriál možnost zúčastnit se ještě širšímu spektru cyklistické veřejnosti.
Vyprodaná zářijová premiéra Road Classics s finišem na Ještědu doložila, že je v tuzemsku velká poptávka po prémiové silniční cyklistice. Proto v příštím roce vyrukuje Road Classics hned se třemi závody.
ČTĚTE TAKÉ: Hrůzná smrt při hokeji vede ke změně pravidel. Federace tím chce podobným tragédiím předejít
Seriál s podtitulem „monumenty, co tě zvednou ze sedla“ začne 25. května jihomoravskou edicí. Ta se bude odehrávat ve formátu atraktivního okruhu, který zavede účastníky přímo do centra vinařského regionu Pálava.
Pokračování seriálu najde domov 3. srpna v Krušných horách. Pouť pohořím začne v Božím Daru a peloton se vydá západním směrem třeba i do zapomenuté oblasti kolem Rolavy. Krušnohorský monument vyvrcholí závěrečným stoupáním na Klínovec.
Sezonu uzavře monument, kterým se letos Road Classics za účasti 700 cyklistů a cyklistek uvedlo – výzva vedoucí z Liberce přes Jizerské hory s cílem u nezaměnitelného vysílače nad severočeskou metropolí. Pro velký zájem už v prvním ročníku chtějí organizátoři nabídnout tento jedinečný zážitek většímu počtu účastníků, nicméně kapacita bude opět omezena s ohledem na jejich komfort a možnosti organizačního zajištění.
„Rozmanitost je slovo, které vystihuje Road Classics,“ líčí technický ředitel akce Lubor Tesař, bývalý profesionální cyklista, který má bronz z mistrovství světa 1993. „Účastníci se svezou po uzavřených silnicích, dostanou profesionální servis, a to v rámci seriálu, který je extrémně rozmanitý. Každý ze závodů v roce 2024 bude mít odlišný charakter,“ uvedl.
Seriál pro všechny
Kromě nových lokalit nabídne Road Classics také novinku v podobě zkrácených tras, a to ve všech třech případech. Servis a služby zůstávají pro všechny stejné, jen bude možnost v určitém bodě trasy odbočit a vydat se kratší cestou zpět do cíle.
„Chceme dát možnosti vyzkoušet si prémiovou cyklistiku i těm, kteří si na trasy přes 100 kilometrů nevěří, na silničce začínají a spíše než závodění chtějí okusit atmosféru velké akce a jízdu po uzavřených silnicích s prvotřídním servisem,“ řekl šéf projektu Jan Hejda.
Organizátoři nadále kladou důraz na zážitkové pojetí cyklistiky propojené se špičkovou gastronomií na trase. Proto pro ty, kteří na Road Classics nepotřebují spěchat, ale spíše si chtějí den vychutnat, je připravený opět formát švih. Pro ambiciózní účastníky je určena varianta závod.
„Potěšil nás zájem o variantu švihu a ukázalo se, že to byl dobrý tah, kterým se Road Classics už od začátku odlišuje. Budeme na tomto formátu nadále pracovat a rozvíjet ho,“ předeslal Hejda a dodal, že je čím dál tím více patrné, jak je cyklistika z velké části o životním stylu a obecně přesazích do jiných oblastí jako právě do gastronomie nebo třeba designu či umění. Pro zájemce o kompletní účast může být zajímavé, že se jim budou sčítat časy ze všech monumentů a získají tak motivaci v podobě boje o co nejlepší umístění v celkové klasifikaci seriálu. Toto platí pro oba formáty – závod i švih – a vyhlášení proběhne po poslední akci na Ještědu.
V roce 2024 se organizátoři zaměří také na celoroční koncept Road Classics, který přinese kromě monumentů samotných i virtuální výzvy ve spojení s partnery seriálu, oblíbené social rides nebo tématické workshopy.
MOHLO VÁM UNIKNOUT: Cíle letos nemám. Jsem ráda, že už lyžuju a snowboarduju, řekla Ledecká po zranění