Po odvolaném Viktoru Najmonovi vede už šestý týden Úřad práce Karel Trpkoš. Problémy, které ministr Jurečka jeho předchůdci vytýkal, ale nezmizely. Před některými pobočkami se tvoří dlouhé fronty a již hodinu po otevření docházejí pořadové lístky, jinde lidé čekají i několik měsíců třeba na vyplacení příspěvku na bydlení.
Nekonečné fronty na některých pobočkách nebo sociální sítě zaplněné stesky nespokojených klientů. I to je realita Úřadu práce. Například na jeho pobočce na Praze 4 necelou hodinu po jejím otevření došly lístky na vyplácení státní podpory.
A důvody jsou stále stejné. Málo pracovníků, málo peněz a velký nárůst žádostí. Tak shrnuje situaci jeden ze zaměstnanců. Kvůli tomu, že stávající situace zaměstnanci nezvládají, musejí prý úřady práce najímat nováčky.
ČTĚTE TAKÉ: Systém stavebního spoření je neefektivní. Bartoš připustil zrušení příspěvku, má podmínku
Generální ředitelství Úřadu práce se hájí, že v zákonné lhůtě zpracuje přes 98 procent podaných žádostí. „Například v Moravskoslezském kraji, kde je vypláceno jednoznačně nejvíce dávek, trvá vyřízení žádosti o dávku průměrně 19 dní,“ uvedla tisková mluvčí Generálního ředitelství Úřadu práce Kateřina Beránková.
„Možná, že na malých pobočkách to zvládat mohou. Ale v Praze nebo větších městech to tak nevidím,“ řekl CNN Prima NEWS jeden z pracovníků Úřadu práce. Generální ředitelství Úřadu práce tvrdí, že má plán, jak urychlit zpracování žádostí. Na přetížených pracovištích by měli vypomáhat lidé ze správy sociálního zabezpečení.