V obchodech rozhoduje pouze cena, na internetu také služby, řekl šéf Mall Group

Šéf Mall Group Oldřich Bajer ve čtvrtečním pořadu Interview

INTERVIEW, Oldřich Bajer - 25.6. v 17:30

Největší nárůst během pandemie zaznamenaly e-shopy u zboží běžné denní potřeby nebo drogerie. Velmi žádané jsou také věci spojené s péčí o děti nebo jídlo pro mazlíčky. V pořadu Interview na CNN Prima NEWS to moderátorce Lucii Hrdličkové řekl šéf Mall Group Oldřich Bajer.

„Oproti minulému roku prodáváme dvakrát více potřeb pro denní používání,“ uvedl Bajer. Podle něj lidé na druhou stranu zase nepořizují to, co se před pandemií přes e-shopy kupovalo nejvíce, tedy například elektroniku. I tak Bajer odhadl, že na trhu bude podíl prodeje přes e-shopy až o čtyřicet procent vyšší než před koronavirem.

Na pandemii se připravili loni v Číně

Mall Group se s koronavirem prý popasovala dobře, ať už co se týče přípravy, zvládnutí celé situace, nebo i po zdravotní stránce. „Naštěstí jsme ve firmě neměli nikoho nakaženého. Museli jsme na skladě samozřejmě zavést vícesměnný provoz. Skupiny se mezi sebou nepotkávaly a my jsme každý den všechny sklady pravidelně dezinfikovali,“ přiblížil změny Bajer.

Na pandemii byli v Mall Group připraveni už lehce s předstihem. „Kolega byl na podzim v Číně, kde pozoroval, jak vznikly největší prodejní giganti typu Alibaba. Stálo za tím prý onemocnění SARS, během kterého lidé najednou pociťovali potřebu doručování potravin až domů,“ nastínil v pořadu Interview Bajer a dodal, že právě cestou čínských obchodních gigantů se chtěl od začátku roku Mall ubírat.

Samoobslužné boxy ve všech městech za pár let

V druhé části rozhovoru došlo na téma logistika. Podle Bajera je prý otázkou měsíců nebo několika málo let, než se samoobslužné boxy dostanou i do malých městeček. „Rychlost je hlavním motivem toho, co zákazník po e-shopech vyžaduje. Firmy tak neustále inovují své procesy, aby si lidé mohli objednávku vyzvednout ještě tentýž den,“ řekl šéf Mall Group.

V závěru také vysvětlil, jaké jsou pro zákazníka hlavní motivy při nakupování. „V kamenných obchodech rozhoduje vždy cena. Na e-shopech jde už ale také o služby. Jaké možnosti financování společnost nabízí, nebo zda přijede technik namontovat novou pračku až do bytu a tu starou naopak odveze,“ řekl Bajer.

Tagy: