Brněnské studio Madfinger Games oznamuje střílečku Gray Zone Warfare
Brněnské studio Madfinger Games mělo ambiciózní plán. Opustilo mobilní trh, pro který vyvíjelo úspěšné hry, a přeorientovalo se na tituly pro počítače a herní konzole. Na konci dubna po několika letech vývoje vydalo svou realistickou střílečku Gray Zone Warfare a slaví s ní obrovský úspěch. Za méně než dva dny prodalo 400 tisíc kopií a česká hra vládne prodejům na herní platformě Steam.
Gray Zone Warfare je na vrcholu herní platformy Steam. Česká střílečka dominuje žebříčku aktuálně nejprodávanějších her. Přitom hra z dílny brněnského studia Madfinger Games vstoupila na trh 30. dubna, a ještě ve fázi early accessu.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Ambicióznější, větší a také dražší. Jaké bude nové Kingdom Come a jaké by si ho hráči přáli?
Hra tedy ještě není zdaleka ve finální verzi, není v ní veškerý herní obsah a může obsahovat chyby. Early access, tedy takzvaný předběžný přístup, umožňuje vývojářům, aby svůj titul zpřístupnili hráčům a vyzkoušeli, jak skutečně funguje a zdali má jejich herní koncept šanci na úspěch.
U multiplayerových titulů pro více hráčů si pak mohou také vyzkoušet, jestli servery vydrží zátěž tisíců hráčů. V případě Gray Zone Warfare jsou to už stovky tisíc lidí. Brněnské studio Madfinger Games se pochlubilo, že za den a půl od vydání prodalo už 400 tisíc kopií hry.
400k Copies of #GZW Sold 🙏🙏
— Gray Zone Warfare 🌒 #NightOps 11/27/24 (@GrayZoneWarfare) May 1, 2024
We're speechless! In just day 2 of Early Access, we've welcomed 400,000 PMCs to Lamang Island.
Your support is beyond incredible. Thank you, everyone! Let's keep pushing forward together, and always remember, #EveryMoveMatters.#GrayZoneWarfare pic.twitter.com/eFpezysySb
V jeden moment se na herní servery připojilo přes 66 tisíc uživatelů, čímž se Gray Zone Warfare dostalo mezi třicítku nejhranějších her současnosti. Souběžně s tím se objevují také první recenze na herní platformě Steam. Už jich je více než 15 tisíc a nadpoloviční většina, zhruba 63 procent, je pozitivní.
Najdou se však i negativní reakce, ve kterých se nejčastěji skloňují stížnosti na obrovskou náročnost hry. Některým hráčům nestačí ani nabušený počítač za několik desítek tisíc korun.
Hry za problémy teenagerů nemůžou, říká matka zesnulé esportové hvězdy. Pro rodiče má radu
Její devatenáctiletý syn patřil mezi nejtalentovanější hráče světa. V oblíbené počítačové hře Valorant se Karel Ašenbrener alias Twisten účastnil největších turnajů a měl před sebou skvělou kariéru. Navenek působil jako věčně usměvavý kluk, jenže uvnitř sebe bojoval se silnými démony. Loni v červnu spáchal sebevraždu. Aby další rodiče nemuseli zažívat podobné tragické chvíle, rozhodla se jeho matka Ivana založit nadační fond Twisten Foundation a pomáhat teenagerům s psychickými problémy. „V tom vidím smysl a beru to jako svoje poslání,“ říká v rozhovoru pro CNN Prima NEWS.
„Práce na hře Gray Zone Warfare mi umožnila splnit si sen a promítnout do hry všechny své představy a vize o tom, jak by měla vypadat moderní taktická střílečka z prostředí PMC. Nyní všechny srdečně zveme, aby si společně s námi zahráli nejlepší hru, kterou jsme v Madfinger Games vytvořili,“ uvedl v tiskové zprávě kreativní ředitel hry Marek Rabas.
Rabas patří mezi známé osobnosti domácí herní scény. Podílel se na vzniku slavných titulů Mafia či Hidden & Dangerous. S rozmachem chytrých telefonů se ale přeorientoval na mobilní hry. Stál u zrodu studia Madfinger Games a pomohl z něj vybudovat silného hráče na poli mobilních her. Před čtyřmi lety se ale v brněnské firmě rozhodli pro změnu strategie a loni svoji mobilní divizi prodali švédskému hernímu gigantu Embracer Group.
„Byznys s mobilními hrami se začal měnit. Firmy jako Apple a Google nutí vývojáře, aby se více zaměřovali na retenční a monetizační mechaniky, takže se z toho ztrácí zábava a dělání hry pro lidi, aby se bavili. Proto jsme se v roce 2020 rozhodli, že půjdeme zpátky ke hrám na počítače,“ vysvětloval loni šéf Madfinger Games Marek Rabas reportérům CNN Prima NEWS, proč se tuzemské studio vrátilo k vývoji her pro počítače a konzole.
Vývojáři začali chystat střílečku Gray Zone Warfare, v níž kladou obrovský důraz na realističnost a taktiku. Při prvním odhalení hry neskrývali ambice a tvrdili, že přinesou revoluční titul. Spolupracovali na něm s mnoha odborníky, mezi nimiž byl například vojenský veterán Ondřej Spisar, který prošel misemi v Afghánistánu nebo africkém Mali.
Česká automobilka míří do slavné hry Gran Turismo. Hráči si zajezdí v elektrické Škodě
Slavná závodní série dostane českou stopu. Do videohry Gran Turismo míří unikátní vůz tuzemské automobilky Škoda. Poprvé se tak její vůz objeví v jiné hře, než jsou závody rally. Už dříve mohli hráči řídit vozy Škoda ve hrách Dirt Rally nebo WRC, nedávno se domácí automobilka pochlubila i spoluprací s oblíbenou střílečkou Fortnite. Představení unikátního modelu se v Praze zúčastnil také hlavní tvůrce videohry Gran Turismo a japonský vývojář Kazunori Jamauči.
Gray Zone Warfare se odehrává v jihoasijské džungli a ve fiktivní Demokratické republice Lamang. Nejsou v ní žádní civilisté, protože na oblast byla uvalena karanténa, a tak tu operují soukromé vojenské společnosti, takzvané PMC.
Hráči jako členové jednotlivých frakcí musí plnit úkoly a získávat cennosti, které v Lamangu zůstaly. Jejich protivníky jsou jak skuteční hráči z celého světa, tak počítačem ovládaní nepřátelé. Střílečka z pohledu první osoby nabízí fotorealistickou grafiku a také unikátní systém zdraví a životů herních postav. Vývojáři také dbají na co nejrealističtější chování zbraní a nepřátel.
První dny po vydání tak ukazují, že zkušení vývojáři udělali dobře, když se od mobilů vrátili k počítačovým hrám. Již zmíněný Rabas pracoval ve studiích Illusion Softworks nebo 2K Czech a stál u zrodu známé české hry Hidden & Dangerous. I další vývojáři mají mnoho zkušeností z titulů jako jsou Mafia, Operace Flashpoint nebo Vietcong.
VIDEO: Od mobilních her zpátky ke kořenům. Reportáž z brněnského studia Madfinger Games