Čína do konce roku hodlá uvést do provozu tamní „nejchytřejší“ vysokorychlostní vlak svého druhu spojující Peking a Čang-ťia-kchou. Rychlovlak bude mít zabudováno 67 inteligentních technologií včetně autopilota a automatizovaných dispečerských systémů. Informoval o tom server čínské televize China Global Television Network.
Rychlovlaky se budou pohybovat na 174 kilometrů dlouhé železnici mezi Pekingem a Čang-ťia-kchou rychlostí až 350 kilometrů za hodinu a mají zkrátit čas přepravy mezi těmito dvěma městy ze tří hodin na padesát minut. Rychlovlak bude nezbytnou součástí dopravního spojení pro zimní olympijské hry v Pekingu 2022.
#TopCGTN Au terme de près de 3 ans de dur labeur, la construction du chemin de fer Chongli, l'une des principales #infrastructures de #transport qui opéreront pendant les #JO d’hiver de 2022 à #Beijing, s`est officiellement achevée le 22 octobre 2019, à Zhangjiakou. pic.twitter.com/bZT2MBUQCO
— CGTN Français (@CGTNFrancais) October 23, 2019
Autopilot, automatizovaný dispečink nebo inteligentní roboti ve stanicích
Rychlovlak má být podle hlavního inženýra kontrolních řídících systémů vysokorychlostních vlaků čínské státní železniční skupiny Mo Č'-sunga nejinteligentnějším v zemi, když bude podporován 67 chytrými technologiemi včetně autopilota a automatických dispečerských systémů.
Úřady v dřívějších zprávách uvedly, že vlak bude automaticky startovat, jezdit mezi stanicemi, přizpůsobovat se jízdnímu řádu, přesně zastavovat ve stanicích a otvírat a zavírat dveře vagónů. Podle hlavního inženýra loňské testy ukázaly, že inteligentní systémy zlepší nejen provozní bezpečnost a pohodlí, ale také zvýší časovou efektivitu a sníží energetické náklady.
Správa železnice uvedla, že ve stanicích vysokorychlostní železnice bude použita řada inteligentních robotů, kteří budou navigovat cestující nebo jim pomáhat se zavazadly. V rámci rozvoje dopravy v této oblasti budou implementovány také cloudové systémy a využívána takzvaná big data.