Čína do konce roku hodlá uvést do provozu tamní „nejchytřejší“ vysokorychlostní vlak svého druhu spojující Peking a Čang-ťia-kchou. Rychlovlak bude mít zabudováno 67 inteligentních technologií včetně autopilota a automatizovaných dispečerských systémů. Informoval o tom server čínské televize China Global Television Network.
Rychlovlaky se budou pohybovat na 174 kilometrů dlouhé železnici mezi Pekingem a Čang-ťia-kchou rychlostí až 350 kilometrů za hodinu a mají zkrátit čas přepravy mezi těmito dvěma městy ze tří hodin na padesát minut. Rychlovlak bude nezbytnou součástí dopravního spojení pro zimní olympijské hry v Pekingu 2022.
#TopCGTN Au terme de près de 3 ans de dur labeur, la construction du chemin de fer Chongli, l'une des principales #infrastructures de #transport qui opéreront pendant les #JO d’hiver de 2022 à #Beijing, s`est officiellement achevée le 22 octobre 2019, à Zhangjiakou. pic.twitter.com/bZT2MBUQCO
— CGTN Français (@CGTNFrancais) October 23, 2019
Autopilot, automatizovaný dispečink nebo inteligentní roboti ve stanicích
Rychlovlak má být podle hlavního inženýra kontrolních řídících systémů vysokorychlostních vlaků čínské státní železniční skupiny Mo Č'-sunga nejinteligentnějším v zemi, když bude podporován 67 chytrými technologiemi včetně autopilota a automatických dispečerských systémů.
Čína pokračuje ve výrazném skupování zlata. Letos zvýšilo své zlaté rezervy už 14 centrálních bank
Manažeři centrálních bank po celém světě se podle serveru Financial times snaží omezit závislost na americkém dolaru diverzifikací svého portfolia směrem od dolaru. Čtrnáct centrálních bank letos navýšilo své zlaté rezervy. Ve výrazných nákupech zlata pokračuje Čína, jejíž obchodní válka s USA zatím nevykazuje větší známky uvolnění, uvedl server Financial Times.
Úřady v dřívějších zprávách uvedly, že vlak bude automaticky startovat, jezdit mezi stanicemi, přizpůsobovat se jízdnímu řádu, přesně zastavovat ve stanicích a otvírat a zavírat dveře vagónů. Podle hlavního inženýra loňské testy ukázaly, že inteligentní systémy zlepší nejen provozní bezpečnost a pohodlí, ale také zvýší časovou efektivitu a sníží energetické náklady.
Správa železnice uvedla, že ve stanicích vysokorychlostní železnice bude použita řada inteligentních robotů, kteří budou navigovat cestující nebo jim pomáhat se zavazadly. V rámci rozvoje dopravy v této oblasti budou implementovány také cloudové systémy a využívána takzvaná big data.