Osm z deseti pracovníků uvádí, že někdy v práci plakali. Čtrnáct procent dotazovaných pak přiznalo, že pláče alespoň jednou týdně, popřípadě každý den, informoval s odkazem na nový průzkum on-line vyhledávače zaměstnání Monster server Daily Mail.
Dotazovaní většinou za svůj pláč viní šéfy nebo kolegy, zatímco ostatní uvedli, že důvodem byla jejich pracovní zátěž nebo osobní problémy přinesené z domu.
Nejčastějším důvodem šéf a kolegové. Také ale domácí problémy či přepracování
Výzkumníci tvrdí, že zjištění průzkumu jsou dalším důkazem, že američtí zaměstnanci trpí a že zaměstnavatelé by z nich měli sejmout část tlaku. Většinu dotazovaných (kolem 45 procent) přivedl k slzám podle jejich slov šéf nebo kolegové.
Zhruba 20 procent respondentů plakalo v kanceláři kvůli problémům doma, nebo jiným problémům netýkajícím se práce, zatímco asi 16 procent lidí dohnala k pláči nadměrná pracovní zátěž. Tady výzkumníci z firmy Monster poukazují na známku pracovního přetížení. Ostatní uvedli jako důvod třeba šikanu v zaměstnání, problémy s klientem nebo pracovní chybu.
ROZHOVOR: Vysoké teploty sužují většinu zaměstnanců! Na co mají ze zákona nárok?
Vysoké teploty na pracovišti trápí naprostou většinu zaměstnanců. Jaké povinnosti má zaměstnavatel? Co všechno musí zajistit? Milan Šubrt, zástupce Asociace samostatných odborů v Libereckém kraji, ve videu popisuje, na co mají lidé ze zákona nárok a kam se obrátit, když firma nechce vyhovět.
Na problematiku upozorňují i další studie
Nejedná se přitom o první studii, která poukazuje na problémy spojené se zaměstnáním. Studie univerzity z Jižní Karolíny, v rámci které výzkumníci devět let sledovali bankéře, naznačila, že do tří let se u nich často rozvinou tiky jako kousání nehtů nebo další negativní aspekty, jako je třeba nespavost.
Studie pensylvánské státní univerzity publikovaná minulý rok pak uvádí, že špatné duševní zdraví stojí Spojené státy americké asi 53 miliard dolarů ročně (asi 1,2 bilionu korun), což je odrazem toho, že zaměstnanci pracují pomaleji nebo si berou více dní volna.
Udělejte si odstup a situaci vyhodnoťte
I když zaměstnanec plakal v práci jen několikrát, pořád je to podle kariérní expertky z Monsteru Vicki Salemi příliš mnoho a jedná se o znak toxického pracovního prostředí. Vždy je potřeba situaci vyhodnotit, udělat si odstup a zamyslet se, co situaci spustilo. Být konkrétní a objektivní sám k sobě. „Existuje řada zaměstnání, kde budete dělat pravý opak, cítit se šťastně a naplněně – zasloužíte si mnohem víc, než slzy v práci,“ dodala.