Streamovací společnost Netflix měla zase jednou šťastnou ruku, když zařadila do svého repertoáru jihokorejský seriál Hra na oliheň (Squid Game), který se stal okamžitě po celém světě hitem číslo jedna. V krvavém seriálu lidé soutěží o přežití a milionovou výhru, která by jim pomohla z dluhů.
Nejsledovanější v USA a později nejsledovanější na celém světě. Seriál Hra na oliheň se drží na špici žebříčku Netflixu a velmi pravděpodobně se z něj stane nejúspěšnější projekt na americké streamovací platformě vůbec. Prvenství zuby nehty drží popcornový historický seriál Bridgertonovi o londýnské smetánce.
O co v jihokorejském seriálu s tajemným názvem Hra na oliheň jde? Koncepčně se podobá úspěšné sérii Hunger Games či japonském thrilleru Battle Royale. V principu jde o boj o přežití.
Jako mladý lovil kola z popelnice, v osudný den pochyboval. Co ukázal film Schumacher?
Byl to fenomenální jezdec, který to ale se svou soutěživostí a nekompromisností nezřídka přeháněl. Netflix ve středu pustil do světa dokument o sedminásobném mistrovi světa ve formuli 1 Michaelu Schumacherovi. Snímek se z velké části zaměřuje na to, jak se Němec dokázal vydrápat na úplný vrchol, ačkoliv neměl nejlepší finanční zázemí. Etapě po vážné nehodě na lyžích se věnuje minimálně. Slzy příbuzných ale prozrazují, že k normálnímu životu má nyní „Schumi“ daleko.
Jenže Hra na oliheň ozvláštňuje tento koncept řadou prvků. V seriálu jde o to, že se stovky lidí, kteří jsou v tísnivé finanční situaci a na okraji společnosti, rozhodnou v zoufalosti přijmout nabídku muže, který jim nabízí miliony. Co za to? Stačí vyhrát pár prostých dětských her v dalekém utajeném komplexu.
Jak prosté. Jenže kdo ve hrách neuspěje, umírá brutální smrtí. Stejně jako ten, kdo by se snad pokusil ze hry vycouvat. A tak hráči plní jeden úkol za druhým a jejich stavy se povážlivě tenčí.
Tajemné číslo skutečně existuje
V seriálu se objevuje telefonní číslo, na které zájemci o zvrácenou hru volají. Pikantní je, že číslo je v reálném světě platné a vlastní ho jihokorejský podnikatel. Tomu teď volají tisíce lidí denně s tím, že se chtějí brutální hry zúčastnit. Někteří to snad i myslí vážně.
Podnikatel si nechce číslo rušit, protože na něm závisí jeho byznys. Důmyslný marketingový tah tvůrců seriálu zřejmě příliš neocenil. Informoval o tom web Insider.
Devítidílný seriál Hra na oliheň, který na Netflixu od půlky září, se dočkal bouřlivého přijetí také v Česku. Na tuzemské filmové databázi si vysloužil hodnocení 87 procent.