Streamovací společnost Netflix měla zase jednou šťastnou ruku, když zařadila do svého repertoáru jihokorejský seriál Hra na oliheň (Squid Game), který se stal okamžitě po celém světě hitem číslo jedna. V krvavém seriálu lidé soutěží o přežití a milionovou výhru, která by jim pomohla z dluhů.
Nejsledovanější v USA a později nejsledovanější na celém světě. Seriál Hra na oliheň se drží na špici žebříčku Netflixu a velmi pravděpodobně se z něj stane nejúspěšnější projekt na americké streamovací platformě vůbec. Prvenství zuby nehty drží popcornový historický seriál Bridgertonovi o londýnské smetánce.
O co v jihokorejském seriálu s tajemným názvem Hra na oliheň jde? Koncepčně se podobá úspěšné sérii Hunger Games či japonském thrilleru Battle Royale. V principu jde o boj o přežití.
Jenže Hra na oliheň ozvláštňuje tento koncept řadou prvků. V seriálu jde o to, že se stovky lidí, kteří jsou v tísnivé finanční situaci a na okraji společnosti, rozhodnou v zoufalosti přijmout nabídku muže, který jim nabízí miliony. Co za to? Stačí vyhrát pár prostých dětských her v dalekém utajeném komplexu.
Jak prosté. Jenže kdo ve hrách neuspěje, umírá brutální smrtí. Stejně jako ten, kdo by se snad pokusil ze hry vycouvat. A tak hráči plní jeden úkol za druhým a jejich stavy se povážlivě tenčí.
Tajemné číslo skutečně existuje
V seriálu se objevuje telefonní číslo, na které zájemci o zvrácenou hru volají. Pikantní je, že číslo je v reálném světě platné a vlastní ho jihokorejský podnikatel. Tomu teď volají tisíce lidí denně s tím, že se chtějí brutální hry zúčastnit. Někteří to snad i myslí vážně.
Podnikatel si nechce číslo rušit, protože na něm závisí jeho byznys. Důmyslný marketingový tah tvůrců seriálu zřejmě příliš neocenil. Informoval o tom web Insider.
Devítidílný seriál Hra na oliheň, který na Netflixu od půlky září, se dočkal bouřlivého přijetí také v Česku. Na tuzemské filmové databázi si vysloužil hodnocení 87 procent.