ZPRÁVY PLUS - 21.9. v 09:30
Vytápět školní učebny na 19 °C je podle hejtmana Moravskoslezského kraje Ivo Vondráka nepřípustné. Je toho názoru, že při této teplotě nemohou děti psát a dosahovat tak výkonů, které po nich budou požadovány. Za ideální považuje teplotu 22 °C. Naopak starosta Prahy 9 Tomáš Portlík by si výuku při 19 °C představit dokázal – hlavně, že by děti byly ve škole a nemusely by podstupovat distanční výuku.
„Nejsem si jist, že bychom měli začít s otužováním našich dětí tím, že jim teplotu v učebnách snížíme na 19 °C, to považuji za nepřípustné. Když mají děti psát, tak nejsou v takovém chladu schopny podávat výkony, které se po nich budou požadovat. Teplotu 20 °C, kterou navrhuje ministerstvo zdravotnictví, považuji za skutečné minimum a troufám si říci, že pro řadu dětí to nebude nic příjemného,“ vzkázal Vondrák.
Ivo Vondrák, hejtman Moravskoslezského kraje Zdroj: CNN Prima NEWS
Ivo Vondrák Zdroj: Profimedia.cz
Hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák (ANO) v Partii Zdroj: CNN Prima NEWS
Tomáš Portlík, starosta Praha 9 Zdroj: CNN Prima NEWS
Starosta MČ Praha 9 Tomáš Portlík z ODS Zdroj: CNN Prima NEWS
Za optimální považuje 22 °C. Naopak Portlík jako základní hodnotu bere to, aby děti do školy vůbec chodily. „Bez ohledu na to, zda ve škole bude 20 nebo 19 °C, v horším případě. Poté, co jsme v uplynulých dvou letech zažili, stupeň už není zásadní. Druhá věc je, že bylo vydané nařízení, ale ne každá škola může teplotu na chodbách a v učebnách přesně regulovat,“ uvedl.
Jak budou probíhat kontroly?
Portlík se domnívá, že vzhledem k energetické krizi je na každém, aby se přizpůsobil. „Myslím, že je dobré být připraven na nejhorší a pak se radovat, když bude situace lepší. Námětům ministerstev s teplotami rozumím, ale přizpůsobovat se musíme všichni. Budu rád, když se bude topit na 20 °C. Kdyby se však mělo vytápět na 19 °C s tím, že děti budou chodit do škol, tak to považuji za přijatelný kompromis,“ dodal.
Vondrák dodal, že nemá nejmenší tušení, jak by se dané hodnoty v učebnách a na chodbách kontrolovaly. „Nedokážu si představit, že bude někdo chodit s teploměrem po třídách a měřit, jaká je kde teplota. Jsem toho názoru, že ředitel má být tím, kdo garantuje, aby výuka probíhala v odpovídající kvalitě a úrovni. Jsem přesvědčen, že je poznat, kdy vám zima je, či není,“ uzavřel.
Pomůže školám zastropování cen energií dostatečně? A hrozí návrat distanční výuky? Nejen to se dozvíte ve výše přiloženém videu.