Nedostali jste dárek podle představ? Vrácení je složitější do kamenného obchodu

Možná, že i vy jste ve Štědrý den pod stromečkem našli nevhodný dárek. Pokud byste ho chtěli vrátit, nebo vyměnit, máte pořád šanci. Neměli byste ale otálet příliš dlouho.

Pokud jste dárek koupili přes internet, máte ze zákona na vrácení 14 dnů. Vrátit ale nemůžete vše. Ze zákona není možné vrátit zboží, které je nevratné z hygienických důvodů, třeba kartáček, to stejné platí v případě lístků do kina nebo divadla. Nedají se vracet zakoupené zájezdy či zboží upravené na míru.

Dárek je nejspolehlivější vrátit osobně. Často je ale možné využít i poštu. Počítejte ale s tím, že pravděpodobně vždy nemusíte dostat zpět peníze, ale dárkový poukaz.

„Stačí pouze rozbalené, nebo nepoškozené, nebo nepoužívané zboží přinést na kteroukoli z našich poboček a tam ten ‚netrefený dárek‘ vyměníme za poukaz a nebo za cokoli jiného z našeho sortimentu,“ uvedla mluvčí internetového obchodu Alza Danila Chovancová.

Někteří lidé ale raději pomlčí a dárek si prostě nechají. „Když dostanu nevhodný dárek, tak to neřeknu a nechám si ho a dělám, jakože se mi líbí,“ uvedla v anketě CNN Prima NEWS jedna z obdarovaných.

„Pokud je to opravdu nevhodný dárek a vím, že ho nepoužiju, tak to řeknu v nějaké hezčí formě a vrátím ho,“ řekl další. Pokud ale koupíte dárek v kamenném obchodu, vrácení může být složitější. Ze zákona zde zákazník nemá právo na reklamaci bez udání důvodu.

Podle zkušeností jednoho z českých eshopů lidé vrací nejčastěji oblečení a hračky. „Tyto dvě kategorie tvoří dvě třetiny vráceného zboží po Vánocích. Nejméně se naopak vrací sportovní potřeby. Nejčastěji udávaným důvodem je, že se jim dárek pod stromečkem sešel dvakrát, nebo u oblečení nesedí velikost,“ řekla mluvčí internetového obchodu Mall Pavla Hobíková.

Tagy: