Havárii japonského tankeru u ostrova Mauricius a následnou ekologickou katastrofu způsobila posádka ve snaze získat lepší signál pro mobilní telefony. Takový je závěr vyšetřování provozovatele plavidla, které v červenci ztroskotalo na mělčině. Společnost rovněž oznámila nová opatření, která by v budoucnu měla podobným incidentům zabránit. Mauricijské úřady případ nadále vyšetřují. Kapitán lodi zůstává ve vazbě.
Společnost Mitsui O.S.K. Lines v pátek oznámila, že za červencovou havárii jejího tankeru u Mauricia je zodpovědný kapitán a posádka lodi. „V tomto případě chybělo povědomí o nebezpečí plavby v blízkosti pobřeží… Rovněž nebyly dodrženy předpisy nutné k bezpečnému provedení takové plavby,“ stojí ve vyjádření dopravce. Společnost dále uvedla, že nejpravděpodobnější příčinou, proč se posádka k riskantnímu manévru rozhodla, byla touha po získání signálu pro mobilní telefony.
Přestože společnost Mitsui O.S.K. Lines není podle webu Kyodo News právně zodpovědná za škody způsobené havárií tankeru, hodlá zavést nová bezpečnostní opatření. Mezi ně patří například zavedení kamerového systému do kormidelen všech jejích lodí a o totéž žádá i majitele plavidel, které si společnost pronajímá. Provozovatel chce také školit členy posádky o tom, jak správně používat námořní mapy. Do preventivních opatření hodlá společnost investovat 500 milionů jenů (přes 100 milionů korun). Ještě o polovinu vyšší částku už věnovala na pomoc zasaženému Mauriciu.
Tanker MV Wakashio plující pod panamskou vlajkou ztroskotal u pobřeží Mauricia 25. července. Z plavidla, které se následně rozlomilo, vyteklo více než tisíc tun ropy, která zamořila část unikátního ekosystému, kterým se ostrov pyšní. Následky ekologické katastrofy se ještě stále nepodařilo zcela odstranit.
Mauricijské úřady incident stále vyšetřují. Tamní policie po incidentu zadržela kapitána havarované lodi Sunila Kumara Nandešwara. Ind je od té doby umístěn ve vazbě. Úřady ho viní z několika trestných činů včetně nebezpečné plavby.