Audi ohlásilo spolupráci s německo-indickým startupem Nunam, se kterým začínají pracovat na výrobě ikonických dopravních prostředků typických pro asijské země. Rikši budou pohánět akumulátory, které doslouží v elektromobilech. Ulevit by se tak mohlo znečištění vzduchu například v Indii, která je v tomto ohledu třetí nejhorší zemí světa. Konkurence to ale může být i pro elektrické koloběžky, které získávají čím dál větší oblibu i u nás.
Největšího znečišťovatele životního prostředí byste marně hledali v Evropě, i když k tomu politické spory o ekologii často svádí. V TOP 5 nejvíce začouzených států na světě není žádný z EU. Naopak velmi vysoko je Indie, která je na třetím místě hned za Čínou a USA. Pokud tedy chceme snižovat emise, musíme začít tam. Audi proto přišlo s návrhem elektrické rikši – vozítka, které je pro Indii typické. Nebude navíc příliš drahá a nebudou se kvůli ní vyrábět ani nové akumulátory.
Elektrická rikša je produktem německo-indické spolupráce. Zdroj: Se svolením společnosti Audi
„Baterie v elektromobilech jsou navrženy tak, aby vydržely po celý život auta. Ale i po této době mají stále dostatek síly a kapacity. Pro vozidla s menším dojezdem a spotřebou, stejně jako s nižší hmotností, se jeví jako velmi slibné,“ vysvětluje spoluzakladatel Nunamu Prodip Chatterjee.
Nápad přinést do Indie e-rikšu není úplnou novinkou. Dosud se však využívaly zastaralé technologie na bázi olověných baterií, které nejsou ekologické a mají podstatně nižší výdrž. Společnost se navíc postará o rozvoj zelené energie, protože elektřina se v Indii stále vyrábí především spalováním uhlí. Startup Nunam se plánuje zaměřit zejména na fotovoltaiku.