Šokující analýza: Nejspolehlivější motory nemají Němci ani Japonci. Kdo je nejlepší?

Aktuální žebříček spolehlivosti motorů britské pojišťovny Warranty Direct opět vyvrací mýty o tom, kdo vyrábí spolehlivé a kdo problémové motory. Popírá zaručené pravdy o dokonalosti japonské a německé techniky nespolehlivosti francouzských či italské motorů. Zažité stereotypy zjevně neplatí.

Warranty Direct má díky těsnému sepjetí s praxí mnohem relevantnější data, než jaká poskytují například statistiky spolehlivosti TÜV Report nebo J.D. Power. Potřebuje totiž vědět, podle čeho má určovat výši pojistného. Majitelé vozidel u ní mohou uzavřít pojistnou smlouvu na nečekané poruchy u aut, která nemají najeto více než 160 tisíc kilometrů. Pojištění kryje nájezd až do 210 tisíc kilometrů.

Hrubá mechanika

Průměr ujetých kilometrů pojištěných aut je necelých 80 tisíc kilometrů. Aby byly výsledky objektivní, ve statistice spolehlivosti uvádí Warranty Direct jen modely a značky, u kterých pojistila minimálně padesát kusů. V letošní statistice figuruje celkem čtyřicet značek, chybí jen málo frekventované supersporty jako Ferrari či Lamborghini. Připomeňme, že auta prodávaná ve Velké Británii se až na detaily neliší od těch kontinentálních.

Statistika se netýká celkové spolehlivosti vozidel, ale jen poruchovosti jejich motorů, a to pouze jejich mechanických částí. Spadají sem tedy bloky motoru, hlavy válců, rozvody, klikový mechanismus, chladiče či turbodmychadla.

Nečekaný premiant

Statistika v prvé řadě boří mýty o tom, že francouzské, italské nebo dokonce britské automobilky vyrábějí špatné a poruchové motory. Nebo že Japonci a Němci jsou nejlepší. Na špičce se totiž umístil Renault. Možná nevyrábí nejspolehlivější auta, což dokladují data z TÜV Reportu, ale motory rozhodně ano. Jejich index poruchovosti činí pouze 10,26 %. A i na dalších příčkách najdeme značky, které v řidičích obvykle velkou důvěru nevzbuzují.

Koncernový propadák

Až poté se objevují výrobci, u nichž kvalitu očekáváme. Skvělé motory má tedy i Volvo, Lexus, Nissan (používá motory Renault) a Suzuki. Japonci se tedy zcela neztratili, přestože takovou Toyotu (14.) najdeme až za Fiatem. Nepochlapila se ani Mazda (21.), Honda (23.) a už vůbec ne Mitsubishi (33.), které skončila téměř na konci žebříčku. A kde jsou německé značky? Tu nejlepší (Mercedes-Benz) najdeme až na 15. příčce. Porsche, jinak synonymum kvality, skončilo až na 22. místě, hluboko za Fiatem. Z koncernu VW je na tom nejlépe Škoda, jenže až na pozici s číslem 25. Stále je na tom však lépe než VW (30.), Seat (38.) a zejména Audi (39.), za kterým následuje už jen Daihatsu (40).

Koncernové modely zjevně doplácejí na starší problémové motory TSI. BMW ale podle Warranty direct také nemá co slavit. Spíše naopak, skončilo na 36. příčce, mezi úplně nejhoršími. Takže prémiové neznamená také kvalitní. Možná jde o daň za složitou technologii, s níž přicházejí prémiové značky jako první. To by se ale musel v poslední čtvrtině nacházet i Lexus, jenže ten s kvalitou problémy nemá.

Pro přehlednost dodejme, že index poruchovosti vyjadřuje pravděpodobnost, s jakou budete mít u dané značky problém s motorem. Čím je procento nižší, tím je pozice značky v žebříčku vyšší, tím kvalitnější motory vyrábí a tím menší je riziko, že se stanete obětí nákladných oprav. A pozor, řeč je samozřejmě jen o spalovacích motorech.

Poruchovost motorů ojetých aut podle značek

Pořadí Výrobce Index spolehlivosti v %
1. Renault 10,26
2. Chrysler 10,28
3.–4. Chevrolet 11,11
3.–4. Aston Martin 11,11
5. SsangYong 11,76
6. Bentley 12,6
7. Maserati 12,20
8. Volvo 12,97
9. Lexus 13,42
10. Nissan 13,47
11. Suzuki 13,81
12. Land Rover 13,92
13. Fiat 13,95
14. Toyota 14,85
15. Mercedes-Benz 15,16
16. Hyundai 15,36
17. Jeep 15,39
18. Citroën 16,33
19. Alfa Romeo 16,39
20. Mazda 16,82
21. Smart 17,37
22. Porsche 17,55
23. Honda 17,80
24. Ford 18,23
25. Škoda 19,80
26. Peugeot 19,42
27. MG 19,57
28. Saab 20,89
29. Opel 21,54
30. Volkswagen 22,66
31. Kia 22,69
32. Subaru 23,19
33. Mitsubishi 23,51
34. Rover 24,24
35. Jaguar 24,27
36. BMW 24,46
37. MINI 25,39
38. Seat 27,25
39. Audi 30,21
40. Daihatsu 33,33
zdroj: Warranty direct

Tagy:

Hlavní zprávy

Infobox

Válka na Ukrajině

sledujeme živě
23:43

Rusové ostřelovali oblast Sumy, odpálili neřízené střely z vrtulníků

23:29

Zelenskyj varoval osoby, které se podílejí na odpalování raket na Ukrajinu

23:01

Rusko střílelo na Zelenodolsk z několika raketometů

22:34

Vedoucí představitelé zemí G7 vtipkovali o Putinovi

Expert k tragické nehodě Audi R8 v Jičíně: Agresivní mistři světa. Chápou jen tvrdé tresty

V Česku neumíme trestat agresivní řidiče, kteří se chovají skutečně nebezpečně. Jsou přesvědčení, že jsou mistry světa, vědomě tím ale ohrožují ostatní účastníky silničního provozu, řekl redakci CNN Prima NEWS dopravní expert Roman Budský z platformy VIZE 0. Komentoval tak tragickou nehodu v Jičíně, při které přišel o život řidič Audi R8. Dopravní odborník Jiří Žák podotkl, že se mnoho řidičů v krizových situacích až příliš spoléhá na elektronické systémy v autech. „Fyzikální zákony jsou ale neúprosné. Někdy to skončí dobře, někdy tragicky,“ dodal.

OpenText propojuje svoje služby s Google Cloud, aby firmám poskytl větší komfort

Spravovat a řídit firemní dokumenty a další informace je stále složitější. Přicházejí z mnoha zdrojů, digitalizované i papírové, e-maily, datovými schránkami, komunikačními aplikacemi, klasickou poštou… Bez interního systému na oběh, zpracování, schvalování a archivaci dokumentů se dnes už žádná organizace neobejde. Regionální viceprezidentka společnosti OpenText pro Evropu Sandra Tiskens vysvětluje, proč je dobré vsadit na globální řešení, které se dokáže přizpůsobit lokálním specifikům v České republice.

Bohatnou na inflaci, tak ať platí. Vládní strany si brousí zuby na energetické firmy

Čtyři koaliční strany připouštějí zavedení speciální daně pro energetické firmy, které vyrábějí elektřinu z uhlí a jádra. Piráti a hnutí STAN by měli návrh předložit na příštím jednání koaliční rady. TOP 09 a lidovci se chtějí bavit o podobě daně. Spíše skeptická je zatím pouze nejsilnější vládní strana ODS. Vyplývá to z vyjádření představitelů jednotlivých stran pro Českou televizi (ČT). Speciální daň z příjmů by byla ve výši 25 %.

Žijeme v nejhorší době od 2. světové války, říká Kovářová. Vondráček: Vláda nás dorazila

Musíme vymezit, v jaké době žijeme. Je to nejhorší doba od druhé světové války, řekla v Partii Terezie Tománkové místopředsedkyně STAN Věra Kovářová na konto obrovské inflace a problémů s energiemi. Podle Radka Vondráčka z opozičního hnutí ANO ale bylo hůře v době po roce 1968. „Jsme teď v šoku a vláda nás dorazila,“ zkritizoval ve vysílání CNN Prima NEWS kroky pětikoaličního kabinetu.

Češi pracují na videohrách pro nevidomé. V pořadu CNN Prima Gaming ukážeme, jak fungují

Videohry pro nevidomé jsou spíše vzácností. Česká herní pokladnice se ale může chlubit hned dvěma tituly, které myslí i na hráče s hendikepem. V pořadu CNN Prima Gaming tuzemští autoři mimo jiné vysvětlí, jak tyto konkrétní hry fungují v praxi a proč se pustili do jejich tvorby. Herní pořad můžete sledovat každou sobotu ve 22:20 na stanici CNN Prima NEWS i na webových stránkách cnnprima.cz.

Hrozivý omyl šoféra autobusu. Po nárazu do mostu na Hané je jeho kabina na šrot

Zájezdový autobus z Litvy, ve kterém cestovalo 44 lidí, v neděli havaroval na Vyškovsku. Jeho řidič narazil v Ivanovicích na Hané do mostní konstrukce, po které vede železniční trať spojující Přerov s Brnem. Podle Správy železnic by neměl být most nijak staticky narušený, i přesto po něm vlaky jezdí sníženou rychlostí. Při hrozivě vypadající nehodě se naštěstí nikdo nezranil.

Bizarní video z bojiště: Ruský voják vykonával potřebu. Zaútočil na něj dron Ukrajinců

Po sociálních sítích kolují další záběry z bojů na Ukrajině. Na jednom z nich je vidět ruský voják, který v neobydlené oblasti zřejmě vykonával potřebu. Během toho na něj ale bezpilotní letoun ovládaný ukrajinskou armádou svrhnul výbušninu. Exploze byla tak silná, že okupant doslova ztratil půdu pod nohama. Autentičnost záběrů není možné v průběhu válečného konfliktu nezávisle ověřit.

Domácí zpravodajství

Tváří v tvář smrti: Češi na Ukrajině čelí ruské palbě. Chybí výbava pro noční boj, vzkazují

Dunění dělostřelecké palby i útoky pod rouškou tmy. Čeští bojovníci na východě Ukrajiny urputně brání strategické pozice a zároveň čelí obrovskému tlaku ze strany ruských vojsk. Jsou ve výrazné nevýhodě – čím dál častěji musí čelit útokům i v noci, chybí jim ale vybavení pro vidění ve tmě. Redakci CNN Prima NEWS skrze humanitární organizaci Mise Ukrajina prozradili, že nejvíce postrádají termovize a noktovizory.

I s rakovinou porodila krásnou holčičku, teď přišla další rána. Jana přesto bojuje dál

Před pěti lety se nastávající mamince Janě Faltýnkové změnil život. V pátém měsíci těhotenství si totiž v levém třísle nahmatala bouli. Lékaři jí poté oznámili děsivou zprávu – rakovina tkáně ve II. stadiu. Faltýnková se přesto nevzdala a zákeřnou nemoc úspěšně porazila. Po pěti letech náročné léčby se jí podařilo znovu otěhotnět, bohužel však musela podstoupit interrupci. Mladá maminka se přesto nevzdává a na svět nahlíží pozitivně.