Legendární stadion španělského fotbalového klubu FC Barcelona by mohl poprvé v historii změnit jméno. Z Camp Nou se pravděpodobně stane v létě Spotify Camp Nou. Tradici by tak „rozbil“ název švédské společnosti na streamování hudby, audio knih a podcastů.
Informace přinesl deník Sport vycházející v Barceloně a specializující se na zpravodajství o týmu z Camp Nou. Agentura Reuters se pak odvolává na lokální rozhlasovou stanici RAC1.
Objevily se však protichůdné zprávy o tom, kolik by zástupci Spofity, firmy s ročním obratem 9,67 miliard eur, v přepočtu 140 miliard korun, měli zaplatit.
MS ve fotbale 2022
Radio RAC1 oznámilo, že Barcelona dostane za tři roky 280 milionů eur, ale ostatní média informují o nižší částce. Katalánský deník Sport tvrdí, že klub získá 225 milionů eur do roku 2025, tedy 75 milionů eur za sezonu. Poslední zdroj uvádí 187,5 milionu eur.
Podle dostupných informací však nejde jen o cenu za práva na pojmenování stadionu, ale o sponzorský balík, který by obsahoval i reklamu na dresech prvního týmu mužů i žen. Pak by prý pojmenování stadionu vyšlo Spotify „jen“ na 5 milionů eur.
Sponzorská smlouva mezi oběma subjekty zatím nebyla oficiálně uzavřena. Pokud partnerství vstoupí v platnost, měl by se stadion jmenovat Spotify Camp Nou, jak informovaly internetové stránky RAC1.
Za dresy prvního týmu mužů a žen by získala 65 milionů eur, za zadní stranu tréninkových dresů 5 milionů eur a za práva na pojmenování Camp Nou 5 milionů eur.
Dá Spotify až 400 milionů eur?
Společnost 2Playbook tvrdí, že dohoda nepřesáhne 62,5 milionu eur za sezonu; 57,5 milionu eur za přední stranu dresu a pět milionů eur za název stadionu. To by pak znamenalo, že by dres tradičního klubu ztratil na hodnotě. Současné partnerství s japonskou firmou Rakuten, zahrnující dále Beko a Stanley, vynáší klubu 68,5 milionu eur ročně.
Trable v Barceloně: Klub žádá vyhozeného Koemana, aby se vzdal 100 milionů. Ten to odmítá
Nizozemský trenér Ronald Koeman, kterého před týdnem propustilo vedení španělského fotbalového klubu FC Barcelona, nehodlá ustoupit ze svého nároku na odstupné. Měl by dostat dvanáct milionů eur, v přepočtu 307 milionů korun.
Stále však prý existuje možnost, že Barça dokončí smlouvu se společností Spotify i na období po roce 2024, která by jí během příštích 20 let přinesla 400 milionů eur.
Snahy nového vedení klubu, který kvůli dluhům v miliardové výši v létě 2021 nesměl uzavřít novou smlouvu s dlouholetým kapitánem a největší hvězdou Lionelem Messim, směřují k možnosti získat v současnosti zřejmě nejžádanějšího útočníka Erlinga Brauta Haalanda z německé Borussie Dortmund.
Ten má sice ve smlouvě do roku 2023 i výstupní klauzuli ve výši 75 milionů eur, ale očekává se, že jeho agent Mino Raiola, bude chtít pro svého klienta rekordní plat ve výši desítek milionů eur ročně. A pro sebe podobně vysokou prémii.
Podle katalánského Sportu si Barcelona na vyhlédnutou posilu hodlá přivydělat prodejem tři hráčů — Ousmane Dembélé (24 let; hodnota 30 milionů eur podle transfermarkt.de), Luuk de Jong (31; 4 miliony) a Memphis Depay (27; 45 milionů).
Poslední události kolem Spotify a uvažovaných přestupů hráčů prý stojí podle více zdrojů za odchodem Ferrana Revertera z funkce generálního ředitele klubu. Je přesvědčený, že Barcelona by měla z dohody se Spotify získat vyšší částku. Nyní se čeká na to, zda zástupci FC Barcelona oznámí konečnou dohodu se švédskou společností a poskytnou číselné údaje.