Koupit si auto, jaké vám budou sousedi závidět, a ještě notně ušetřit? Nic není nemožné. U supersportů je možné získat opravdu výrazné slevy, ovšem výsledná částka stejně není úplně nízká.
O některých značkách se říká, že jen co projdete dveřmi jejich dealerství, už získáváte procenta dolů z kupní ceny. Automobilky a jejich cenová politika jsou něco opravdu těžko čitelného a obecně platí, že čím je značka oblíbenější, tím si může dovolit větší marži a tedy i „hýbání“ finální cenou.
Se stupni vítězů tohoto žebříčku přišel americký portál Autoblog, který porovnal katalogové ceny vozidel s částkou, kterou zákazníci skutečně zaplatili. Jde o největší slevy nominální, ne procentní. To znamená, že sleva se porovnává jako konkrétní částka.
Aston v čele. Ale ne ten Bondův
Žebříčku kraluje Aston Martin DB11, britský gentleman, který se snad jako jediný z moderních modelů nedostal na stříbrné plátno jako Bondovo auto. A to přesto, že má 630 koní! Průměrná sleva na toto auto se v USA pohybuje na úrovni téměř 25 tisíc dolarů, takže za ušetřené peníze můžete koupit jedno velmi pěkné auto i manželce. Tedy pokud vám po zaplacení kupní ceny 177 tisíc dolarů ještě nějaké nikláky zůstanou...
Honda NSX se v Evropě vyskytuje v několika málo kusech. Zdroj: Honda
Dalším autem, které stojí za povšimnutí, je Acura (nebo po našem Honda) NSX. V současné době moc exkluzivnějších japonských aut neexistuje. A přece – na NSX dostanete ve Státech průměrnou slevu 22 tisíc dolarů. Ve srovnání s DB11 ani není tak drahá. Díky slevě za ni lidé platí průměrně 137 tisíc dolarů.
Audi R8 je starý známý. Prodává se stále slušně na obou stranách Atlantiku. Zdroj: Audi
Třetím do party je konečně evropský vůz, nepřekvapivě též supersport Audi R8. Sleva na letitý sporťák činí v průměru 18 tisíc dolarů. Základní cenovka je však i tak, podobně jako u DB11, dost vysoko. Průměrný zákazník zaplatí za svou R8 v konečném důsledku stále přibližně 175 tisíc dolarů.