Za necelý měsíc se z jihokorejské Hry na oliheň (Squid Game) stal nejsledovanější seriál na platformě Netflix. První řadu kasovního trháku si už pustilo přes 111 milionů uživatelů. Tím Hra na oliheň překonala dosud úspěšnější historický seriál Bridgertonovi (Bridgerton), který vypráví o spletitých osudech britské šlechty.
Že měl Netflix při zařazování Hry na oliheň do distribuce šťastnou ruku, o tom už není pochyb. Z krvavého zápolení Korejců se stal hit, který se proslavil po celém světě. Seriál bleskurychle vplul do globální popkultury a na sociálních sítích začaly jeho motivy citovat či parodovat statisíce lidí.
Daleko víc uživatelů si ale pustilo samotný seriál. 111 milionů. A to je Hra na oliheň na Netflixu teprve od 17. září. Dosud byl nejúspěšnějším dílem na americké streamovací platformě seriál Bridgertonovi (82 milionů diváků) následovaný Lupinem (76 milionů diváků), příběhem o francouzském zlodějíčkovi, a Zaklínačem (taktéž 76 milionů), seriálové adaptaci legendárních fantasy knih.
Režisér Hry na oliheň Hwang Dong-hyuk už pro americkou CNN poodhalil, že existují určité dějové linky, které by rád rozvinul v potenciální další řadě. Děj té první nosil přitom v hlavě více než deset let.
Reakce Severní Koreji
Ne každý je ale z jihokorejského hitu nadšený. Například KLDR, která se na adresu Hry na oliheň vyjádřila prostřednictvím propagandistického webu Arirang Meari. Podle webové stránky seriál odráží jihokorejskou společnost prorostlou korupcí a nemorálností.
Na webu se rovněž uvádí, že „diváci pociťují smutek nad pravou tváří jihokorejské společnosti, která se mění na brutální pole, kde je lidskost zničena v extrémním soutěžení“.