Cestovní kancelář Happy Travel, která nečekaně spadla do insolvence, sice slibovala, že její ekonomická situace nebude mít dopad na průběh dovolené v egyptském letovisku, rodinu ze Slovenska přesto čekalo nepříjemné překvapení. Nejenže letěli zpět o dva dny dříve, ale navíc přistáli místo v Bratislavě ve Vídni. Kromě toho došlo podle rodiny ke zmatkům mezi cestovkou a pojišťovnou Generali, která situaci řeší. Rodina svůj příběh popsala webu topky.sk.
První úder přišel na začátku července, kdy slovenská společnost Happy Travel Slovakia ohlásila, že je v insolvenci. Na trhu přitom působila 17 let. Zástupci cestovky však společně s pojišťovnou Generali ujistili své zákazníky, kteří se v té době nacházeli v zahraničí, že se ze svých dovolených nemusí předčasně vrátit, připomíná web topky.sk s tím, že šlo o plané sliby. Zkrácení dovolené podle něj postihlo řadu zákazníků zmíněné cestovky.
ČTĚTE TAKÉ: Řidič v Mexiku chladnokrevně popravil ženu. Záběry ukazují, že mu tloukla do auta smetákem
Hlavně v Turecku a Egyptě bylo v té době více než 1 000 slovenských klientů. Rodina paní Lívie se však přesvědčila, že realita byla na rozdíl od slibů cestovky v insolvenci jiná. Její dcera spolu s dalšími členy rodiny trávila dovolenou v Egyptě.
„Podle tiskových konferencí měli všichni klienti dokončit své pobyty ve stanovené délce. Šok ale nastal, když mi dcera minulé úterý (8. července) zaslala zprávu, že je delegát informoval o změně termínu odletu na 11. července,“ uvedla Lívia s tím, že tím došlo ke zkrácení zaplacené dovolené o dva dny. Kromě toho se změnilo i místo příletu. Podle smlouvy měli klienti dorazit na bratislavské letiště, ovšem cestovka je poslala do Vídně.
Pojišťovna o dřívějším odletu nevěděla
Aby pomohla dceři v cizině, zavolala Lívie do pojišťovny. „Řekli mi ale, že o těchto změnách nemají vůbec žádné informace. Až na moje naléhání začali řešit situaci s cestovní kanceláří. Následně mi z Generali řekli, že by dcera s rodinou měla skutečně přiletět do Vídně už 11. července, kde na ně bude čekat zajištěný transfer do Bratislavy,“ popsala.
„Vzhledem k tomu, že váš pobyt bude zkrácený, máte možnost požádat pojišťovnu o refundaci za nevyčerpané hotelové služby,“ napsala mimo jiné dceři zaměstnankyně krachující cestovky.
Věc šetří policie
Rodina paní Lívie se nakonec dostala v pořádku domů. Upozorňuje nyní na oficiální stanovisko pojišťovny, podle nějž nikdo ze zákazníků cestovky neměl předčasně ukončit svůj pobyt.
„Udivuje mě, že vydaná tisková zpráva najednou není pravdivá a že člověk si musí vše ověřovat, aby ho znovu nepodvedli,“ zlobila se.
Kvůli stížnostem ze strany zákazníků se nyní celou věcí zabývá policie. Nitranští policisté i prokuratura již přijali trestní oznámení pro podezření ze spáchání několika trestných činů.
MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Dívka přežila děsivý útok aligátora. Zakousl se do mě, tak jsem ho bila do hlavy, popsala