
Slevové aplikace se při nákupech vyplatí, tvrdí odborníci. Skrývají ale i nebezpečí
Letecký průmysl zřejmě nečeká stejný osud jako ten automobilový, v kterém nebude od roku 2035 možné vyrábět auta s klasickými spalovacími motory. Přestože by si Evropská unie přála omezovat i letecké emise, alternativní motory zatím nejsou na takové úrovni, aby mohly být považovány za spolehlivé. Podle českých výrobců letadel by ohrožovaly bezpečnost cestujících.
Letištní terminály přeplněné turisty nejsou jediný problém, kterému během vrcholící turistické sezóny letečtí přepravci čelí. Na trhu vedle personálu odbavovacích přepážek se totiž začíná kriticky nedostávat také mechaniků. Podle odhadů společnosti Boeing bude během dvou následujících dekád zapotřebí dalších 626 tisíc mechaniků po celém světě.
Česko od pátku pozastaví provoz běloruských aerolinek Belavia v České republice. Rozhodla o tom ve středu Bezpečnostní rada státu, informoval na tiskové konferenci vicepremiér Karel Havlíček (za ANO). Jde o reakci na nedělní vynucené přistání letadla společnosti Ryanair v Minsku.
Letecké společnosti se zásadním způsobem podílejí na distribuci koronavirových vakcín po celém světě, přesto jejich zásluhy zůstávají stranou úspěchů farmaceutických firem a jednotlivých států, které se o očkování přetahují. Aerolinky jako prostředníci obřího logistického procesu přitom předvádějí heroické výkony.
Řada cestovních kanceláří pozastavila, nebo zcela zrušila svoji činnost, a to v důsledku pandemie koronaviru. Podle Jana Papeže z Asociace cestovních kanceláří je pro ně slibovaný příspěvek od státu nedostačující a představuje pouze kapku v moři. Na to, za jakých podmínek by si představoval cestování, odpověděl v pořadu CNN Prima NEWS 360° Pavlíny Wolfové.
Zapomenuté vesnice, liduprázdný kraj. Tak vypadá okolí města Teruel v nadmořské výšce 905 metrů. Španělské Laponsko, nazývají ho sami místní. A právě tam se momentálně nachází největší „parkoviště“ letadel v Evropě.
Koronavirová epidemie ustupuje, nebe se otevírá a letecké společnosti se probouzejí k životu. Mnohé z nich se restartu dožijí také díky vládní pomoci. Odhaduje se, že aerolinky budou celosvětově potřebovat až jeden bilion dolarů (přibližně 23,5 bilionu korun). Některé už se na peníze mohou těšit, jiným stát finanční injekci odmítl, zatímco další stále čekají na finální rozhodnutí.
Host pořadu Interview Jaroslav Lhota, spolumajitel cestovní kanceláře Adventura, vysvětloval kam „zmizely“ peníze za dovolené, které zákazníci už zaplatili.
O pomoci společnosti Smartwings se musí rozhodnout do konce června, řekl ministr průmyslu, obchodu a dopravy Karel Havlíček (za ANO). Jednou z možností je, aby do aerolinek majetkově vstoupil stát. Nákup Smartwings není na stole, oponuje ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD), na jehož straně je také opozice. Jak situaci v odvětví letecké dopravy řeší v zahraničí?
Evropská komise se chystá navrhnout leteckým společnostem, aby poskytovaly svým klientům za zrušené lety v době pandemie koronaviru nejméně rok platné vouchery za stejných podmínek.