Doučování v letních školách
Letní prázdniny se krátit nebudou. Doplnit mezery ve vzdělání si mohou žáci během letních škol či kempů. Výuka o prázdninách má být ale dobrovolná. Ministerstvo školství plánuje pro žáky i možnost dlouhodobého doučování.
Dohnat to, co děti nezvládly při distanční výuce, takové jsou plány ministerstva školství na léto. Po doučování o prázdninách volají i ředitelé některých základních škol.
Například vedení Znojma plánuje na posledních 14 dnů prázdnin otevřít doučovací kurzy. Výuka by měla probíhat denně tři až čtyři hodiny, a to přímo ve školních lavicích základních škol. „Dětem chybí sociální kontakt, protože jsou téměř rok zavřené doma. Proto jsme připravili projekt, díky kterému se žáci budou moct sejít, popovídat si, říct si, co prožili za uplynulý rok, a plynule se připravit na klasickou školní výuku od 1. září,“ popsal místostarosta města Znojmo pro odbor školství a dopravy Jan Grois (ČSSD).
Tento nápad se líbí studentovi ČVUT Tomáši Reichlovi. „Nápad je to dobrý, zejména pro střední a základní školy. Vidím to u mladšího sourozence. Mají výrazně zredukovaný rozvrh, téměř o polovinu hodin,“ řekl Reichl.
Doplnit mezery ve vzdělání si mohou žáci během letních škol či kempů. Zdroj: Profimedia.cz
Otázkou ale je, zda se na doučování přihlásí také děti, které to opravdu potřebují. Účast má být totiž dobrovolná. „Některé děti mají mezery právě proto, že se jim do výuky příliš nechce, a je otázka, jestli se jim do ní bude chtít v létě,“ podotkl ředitel Základní školy Klánovice Michal Černý.
S letní výukou nesouhlasí ředitelka Základní školy Eden Jana Churáčková. „To není ta správná cesta. Myslím, že děti dělají, co mohou, i když na dálku, a učitelé také. Prázdniny jsou od toho, aby si všichni odpočinuli,“ doplnila Churáčková. Školy by podle ministerstva měly oslovit rodiče dětí, které mají s distanční výukou problémy. Kontaktovat sociálně slabší rodiny někdy pomůže třeba charita.
„Cestou, jak toto napravit, je cílená podpora těm, kteří pomoc potřebují. Například prostřednictvím letních škol a letních kempů nebo formou dlouhodobého doučování,“ vysvětlil ředitel Odboru vnějších vztahů a komunikace MŠMT Ondřej Macura. Letní výuka by pak měla probíhat v období následujících dvou až tří let tak, aby se zmírnily nerovnosti z období pandemie.