Automobilky Omoda a Jaecoo patřící do čínského koncernu Chery pokračují v silné ofenzívě na evropském trhu. Po Španělsku, Itálii, Velké Británii a také Polsku nyní zamíří k nám do Česka, kde začátkem příštího roku představí hned dvojici modelů. Čím si chtějí tuzemské zákazníky získat a jaké jsou jejich cíle? O tom se nám rozpovídal Viktor Molnár, generální ředitel společnosti Grand Automotive Central Europe, která bude zodpovědná za prodej.
Koncern Chery je z pohledu exportu tím vůbec největším v celé Číně. Jen za první polovinu letošního roku prodala mateřská firma značek Omoda a Jaecoo přes milion aut z celkem čtrnácti milionů vozů prodaných na čínském trhu. Uspět se jí zároveň daří už i v evropských zemích, jako jsou Španělsko, Itálie, Velká Británie nebo třeba Polsko, kde si stihla vybudovat širokou základnu zákazníků a také servisních míst.
K TÉMATU: Takto levné a vybavené auto už tu dlouho nebylo. Do Česka míří další čínská konkurence
Navázat na tyto úspěchy se nyní pokusí také v Česku, a to skrze velmi agresivní politiku. To, jakým tempem se chtějí značky na našem území rozrůstat, dokazuje zejména plán společnosti Grand Automotive Central Europe, zajišťující prodej. Redakci CNN Prima NEWS tento plán v rozhovoru představil sám generální ředitel společnosti Viktor Molnár.
Uvedete na český trh nové čínské značky Omoda a Jaecoo. Jaké modely budou k dispozici?
Po úspěšném uvedení na několika evropských trzích vstupuje značka Omoda na český trh se dvěma crossovery: benzínovým modelem Omoda C5 a plně elektrickým modelem Omoda E5. Jaecoo bude debutovat s modelem J7, středně velkým SUV, které nabídne skutečné terénní schopnosti jak v benzínové, tak i plug-in hybridní verzi. Obě vozidla se vyznačují výrazným designem a špičkovou výbavou ve svých cenových kategoriích.
Můžete prozradit cenové rozpětí, ve kterém se budou jednotlivé modely prodávat?
Naše vozy budou již od základní výbavy „Comfort“ bohatě vybaveny. U crossoveru Omoda C5 se zákazníci mohou těšit například na ventilovaná a vyhřívaná přední sedadla, dvojici 12,3palcových displejů, LED světla a 18palcová kola za cenu méně než 700 000 Kč. Kříženec SUV a offroadu Jaecoo 7 pak ve výbavě „Comfort“ bude k dispozici za cenu pod 800 000 Kč.
Jaké jsou vaše prodejní cíle na rok 2025 a jakého postavení plánujete dosáhnout?
Na základě našich zkušeností z jiných trhů očekáváme silnou poptávku po našich autech. Obě značky tak cílí na umístění v TOP 10 ve svých příslušných tržních segmentech do konce roku 2025.
Co činí značky Omoda a Jaecoo výjimečné nebo odlišné od jiných čínských značek?
Obě značky Omoda a Jaecoo byly specificky vyvinuty pro exportní trhy a upraveny podle evropských preferencí. Obě automobilky dokáží okamžitě reagovat na zpětnou vazbu zákazníků a změny v produkci jsou schopni implementovat i během několika týdnů. Jako dovozce se pak soustředíme na poskytování špičkového poprodejního servisu s širokým pokrytím služeb po celé České republice a 24hodinovým dodáním náhradních dílů z evropských skladů.
Kde plánujete otevřít první showroom, aby si zákazníci mohli vozy prohlédnout osobně?
Již jsme uzavřeli partnerství s patnácti prodejci po celé České republice, abychom zajistili kompletní pokrytí trhu a vynikající poprodejní služby. Kompletní seznam dealerství bude zveřejněn na našem webu v lednu 2025 spolu s možností předregistrace na testovací jízdy.
Jak velká ve finále bude vaše prodejní a servisní síť v České republice? Kolik míst plánujete?
Budujeme síť patnácti až dvaceti prodejních míst po celé České republice, z nichž každé bude nabízet prodej i poprodejní servis.
Jak vnímáte evropskou konkurenci? Plánujete postupovat stejně nebo se vydáte vlastní cestou?
Pozorujeme zejména snižování úrovně výbavy a kvality u mnoha evropských automobilů, zatímco jejich ceny nadále rostou. Omoda a Jaecoo chtějí jít zcela opačnou cestou. To znamená, nabídnout tuzemským zákazníkům spoustu výbavy za rozumné ceny.