Na Twitteru útočí straničtí fanatici i lidé na špinavou práci, říká marketingový expert

Daniel Köppl

360° (425)

Novinář Jakub Zelenka ve svém článku odhalil pozadí známých účtů na Twitteru, u nichž se dosud nevědělo, kdo je ovládá. Marketingový expert Daniel Köppl míní, že tyto účty silně polarizovaly společnost a dělaly za politiky jejich špinavou práci.

Köppl ve vysílání CNN Prima NEWS zmínil, že anonymní účty se často účelově používají, ale nemají příliš velký dopad. „Není to nic velkého, co by vám zásadně pomohlo. Je to příjemný doplněk,“ řekl ve vysílání pořadu 360° odborník na mediální prostředí.

Aktuální článek novináře Jakuba Zelenky odhaluje, kdo stojí za známými anonymními účty na sociální síti Twitter. Účet známý jako Jiežibaba, dříve Jie-Tien Ming, má podle něj ovládat Šimon Ehrlich, který od ledna letošního roku spolupracuje s Úřadem vlády. Za účtem jménem Dojnice pak podle Zelenky stojí bývalý poslanec ODS Ivan Pištora. Oba tyto účty na Twitteru dlouhodobě kritizovaly předešlou vládu Andreje Babiše (ANO) a naopak podporují tu současnou pod vedením Petra Fialy (ODS).

Anomynmní účty jsou i na druhé straně pomyslné barikády, neboť Babiš se měl podle článku setkat i s majitelem profilu Jsem zděšená!, který pravidelně kritizuje současný kabinet a hájí kroky šéfa hnutí ANO.

Köppl ovšem dodává, že ani politická agitace těchto účtů příliš velkou roli nehraje. „Ty účty, ať už se jedná o příznivce, nebo ty, co jsou napojení na ODS či TOP 09, neměly velký význam a trochu to ti političtí marketéři přecenili,“ zmínil v pořadu 360° marketingový expert, který v minulém volebním období mj. působil na ministerstvu zdravotnictví.

Proč vládní zmocněnec mlčí, ptá se Köppl

Svoji činnost však tyto účty podle něj plnily. „Polarizovaly, odvedly tu špinavou práci za politiky a hodně vyostřily debatu. Hlavně před volbami, a to na hraně etiky,“ dodal Köppl. Týká se to podle něj nejen anonymně vystupujících diskutérů, ale i některých „fanatických straníků“, kteří na sítích působí pod vlastním jménem.

Twitter má dnes podle Köpplova odhadu zhruba 800 tisíc českých uživatelů, zatímco například Facebook je s takřka sedmi miliony českými účty na zcela jiné úrovni. Svou roli však Twitter má. „Je speciální v tom, že oslovuje hodně novináře a ‚pražskou galerku‘,“ řekl Köppl s tím, že v klasickém honu na voliče je pro politické strany lepší využívat jiné sociální sítě.

Köppla překvapuje, že ze strany vlády nepřichází žádná reakce. „Máme zmocněnce pro média, Michala Klímu, který se vyjadřuje třeba k dramaturgii Českého rozhlasu, ale v tomto případě mlčí. To mi připadá velmi zarážející,“ poznamenal marketingový expert.

Tagy: