Náklaďák uháněl po D1 s vyklopenou plošinou. Technická závada, hájí se firma

Náklaďák uháněl po D1 s vyklopenou plošinou

Kuriózní situace se odehrála na dálnici D1 na Vysočině. Šofér náklaďáku tam uháněl v rychlém pruhu s vyklopenou plošinou za návěsem. S otevřeným víkem měl ujet zhruba půl kilometru. Podle ředitele doručovací společnosti za to mohla technická závada. Netradiční jízdu se podařilo natočit jednomu z diváků CNN Prima NEWS.

Řidičům, kteří jeli minulý týden po D1 mezi Humpolcem a Jihlavou, se naskytl hodně překvapivý pohled. Kolem nich si to uháněl nákladní vůz naložený balíky, jenž měl nedopatřením otevřené zadní dveře.

„Měl tam paletu a jestli za tím měl ještě nějaké balíky, to nevím. Všechno měl ale na kraji, že kdyby to vypadlo do silnici, tak by to byl docela mazec,“ popsal divák Krimi Zpráv a autor videa skutečnost, že bylo velké štěstí, že se balíky neuvolnily a nevypadly mezi další účastníky silničního provozu.

Na řidiče blikali a troubili

Situace by tak rázem byla velmi nebezpečná. „Vidíme poměrně úsměvnou situaci, ale celá řada těch opomenutí bývá někdy daleko méně zábavná a v důsledku mohou umírat i lidé,“ podotkl dopravní expert Roman Budský.

Řidiči, kteří jeli kolem, se snažili šoféra na problém upozornit. Blikali na něj a troubili. „Zhruba po půl kilometru zajel na krajnici a asi to šel řešit,“ doplnil svědek.

Později se k videu vyjádřila i doručovací společnost. „Velmi nás mrzí, že k této situaci došlo. Vše jsme pečlivě prověřili a zjistili, že se jednalo o technický problém, který řidič obratem vyřešil. Po nájezdu na dálnici se rozsvítila kontrolka otevření nákladového prostoru,“ sdělil generální ředitel DPD Miloš Malaník.

Podle přepravní společnosti řidič takhle na dálnici ujel 300 až 500 metrů. „Ke ztrátě nebo poškození nákladu nedošlo. Přijali jsme doplňující kontrolní opatření, která by měla zajistit, aby se nic takového v budoucnu neopakovalo,“ pokračoval Malaník.

Nejen technické problémy, ale i úmorné horko profesionálním řidičům komplikují práci. Tropické teploty, které teď panují, mohou na řidiče působit velmi negativně. „Je to dáno několika faktory – hůře se spí, potom s únavou, která začíná už od rána, se pojí snížená koncentrace, a tím pádem snížená pozornost. Prodlužují se tak reakční časy,“ vysvětlil expert Budský.

Nejohroženější jsou podle dopravního experta v těchto dnech řidiči do 25 let, lidé, kteří pracují na směny, šoféři, kteří jezdí dlouhé trasy, a také právě profesionální řidiči.

Tagy: