Omlazený Nissan Qashqai je v Česku a jezdí ještě lépe. Prodává se od 600 tisíc korun

Vyzkoušeli jsme vylepšenou třetí generaci oblíbeného kompaktního SUV z Japonska. Má sportovnější interiér, lákavý design a velmi zajímavý pohon, který kombinuje výhody elektromobilu a spalovacího motoru. Tou nejlákavější věcí ale je, že se aktuálně prodává o 100 tisíc korun levněji než konkurenční Škoda Karoq.

Na českých silnicích jsme se poprvé svezli s modernizovaným Nissanem Qashqai. SUV vyráběné ve Velké Británii má za sebou úspěšnou historii, na kterou se snaží navázat upraveným designem a revolučním pohonem e-Power. Novinka je výrazně pohlednější a z řidičského pohledu ještě příjemnější. Zároveň se cenovkou vyrovná české Škodovce. Vzniká tu tedy otázka, má smysl o japonském crossoveru uvažovat?

K TÉMATU: První dopravní nehoda se stala v roce 1896. Auto jelo nedovolenou rychlostí 7 km/h

Co je nového?

Už před více než 18 lety sjel z výrobní linky první Nissan Qashqai, který vytvořil segment crossoverů a zahájil tak dosud nekončící trend kompaktních SUV. Od té doby vznikly tři generace. První byla naprostý hit, druhá se svezla na úspěšné vlně, ovšem ta třetí, poslední už na prodejní úspěchy navázat nedokázala. To se pokouší zvrátit nedávný facelift, který přináší výrazná vylepšení. Co se změnilo, jsme zjistili v rámci tuzemské dynamické prezentace.

Jako první jsme si všimli zcela přepracované přední masky chladiče s novými LED-Matrix světlomety, kterou prý z 50 procent navrhovala umělá inteligence. Designéři společně s AI si dali záležet také na kolech, která mají futurističtější vzor a jejich vzhled podtrhuje nová elegantní černá lišta pode dveřmi. Značných změn se dočkala i zadní část vozu. Qashqai má sportovnější nárazníky a světla, která si sice zachovala svůj tvar, ale dostala zajímavé 3D LED segmenty.

Po prohlídce exteriéru jsme usedli do kabiny. Také ta prošla spíše lehkou evolucí. Změny jsou tu opravdu drobné a týkají se především čalounění a infotainmentu. Nově si proto lidé mohou Qashqai zkrášlit alcantarou a užívat si benefity většího displeje s multimediálním systémem od Googlu. Novinkou je také vylepšené ambientní osvětlení, které svítí mnoha barevnými odstíny.

Qashqai je vlastně mobilní elektrárna

Pod kapotou zůstává nabídka motorizací stejná. K dispozici je 1,3litrový motor s výkonem 140 nebo 158 koní, dostupný jak s manuální, tak s automatickou převodovkou. Pro ekologicky smýšlející řidiče tu je unikátní sériový hybrid označovaný jako e-Power. Tento systém funguje tak, že 1,5litrový spalovací motor vyrábí elektřinu do 2kWh baterie, která pak napájí elektromotor s výkonem 190 koní pohánějící přední kola.

A jak se s takovýmto pohonem jezdí? Netradiční hybridní motor má velmi zajímavý projev, který je srovnatelný s čistě elektrickým autem. Díky tomu, že kola roztáčí elektromotor a není tu běžná převodovka, je jízda krásně plynulá a řidič má k dispozici solidní zásobu výkonu a točivého momentu, který přichází ihned po sešlápnutí plynového pedálu. Avšak nemyslete si, že Qashqai e-Power je neposedný trhač asfaltu. Dynamika mu rozhodně nechybí, ale zároveň ani nepřebývá. Jedná se tak o skvěle vyvážený pohon, který má především nízké provozní náklady – SUV jezdí v průměru se spotřebou 5,5 l/100 km.

Je tichý a pohodlný

V rámci modernizace se zapracovalo také na odhlučnění kabiny, které už předtím bylo na skvělé úrovni. Výsledek? V autě se cítíte jako v japonské oáze klidu. Pohodu za volantem nenarušuje ani podvozek, který je sice pocitově tužší, ale statečně zvládá filtrovat nerovnosti. Podíl na tom má víceprvková zadní náprava, která se nachází pouze u dražších verzí (my jsme testovali variantu N-Connecta).

Sofistikovanější zavěšení a dobré vyvážení hmotnosti japonského „SUVčka“ se kladně projevuje i v zatáčkách – novinka působí velmi hravě a čiperně. Celkově nás Nissan Qashqai svými sportovně střiženějšími jízdními vlastnostmi mile potěšil. Na klikatých okresních cestách se choval předvídatelně, solidně držel ideální stopu a nejevil žádné známky nestability. Dobrému pocitu za volantem také dopomáhalo strmé a přesné řízení, které se k tužšímu podvozku hodilo jako jalovec ke zvěřině.

Stojí méně než Škodovka

Pokud to shrneme, tak tohle se Nissanu opravdu povedlo a je vidět, že ve firmě stále vědí, jak se dělají dobrá auta. No ale co cena? Základní provedení Acenta (s motorem 1,3 DIG-T), díky akčnímu zvýhodnění, startuje na částce 599 990 korun a za tuto cenu toho nabízí opravdu hodně. Zákazníci se mohou těšit například na větší displej o velikosti 12,3 palce s bezdrátovým připojením pro Android Auto a Apple CarPlay, sedmnáctipalcová litá kola (18palcová u e-POWER), duální automatickou klimatizaci, LED osvětlení interiéru, inteligentní bezpečnostní prvky nebo třeba na zadní parkovací kameru se čtyřmi senzory.

Jen pro srovnání, konkurenční Škoda Karoq s motorem 1,5 TSI stojí i v akční výbavě „130 let“ o 100 tisíc korun více. Na druhou stranu je nutno podotknout, že má o několik prvků výbavy navíc. I tak je to ale slušný cenový rozdíl. Podrobnosti o cenách a technických údajích najdete v katalogu.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Srovnávač nabídek energií vám vybere nejlepší tarif. Jak postupovat při změně dodavatele?

Tagy:
SUV hobby Velká Británie Škoda Karoq Nissan Nissan Qashqai automobilový průmysl volný čas Česko ŠKODA AUTO a.s. produkty a služby ekonomika, obchod a finance životní styl a volný čas tovární výroba a inženýrství