Generální partnerství sázkové společnosti Fortuna české nejvyšší fotbalové soutěže vyprší až za více než dva roky. S velkou časovou rezervou se nicméně řeší, kdo se ligy ujme dál. Z dokumentu, který má CNN Prima NEWS k dispozici, je patrné, že o post hlavního sponzora usiluje řecká firma Kaizen Gaming, respektive společnost pod ní spadající – rovněž sázková – Betano.
Fanoušci si možná budou muset zvykat, že nejvyšší patro českého fotbalu se bude jmenovat Betano liga namísto už poměrně zažité Fortuna ligy. Tuzemská sázková společnost se stala generálním partnerem v roce 2018 a s Ligovou fotbalovou asociací (LFA) podepsala čtyřletou smlouvu. Předloni ji prodloužila o další dva roky. Už teď ale LFA řeší, jak to bude se začátkem sezony 2024–2025.
Betano na český trh vstupuje tak či tak, a to během dubna. Dostalo licenci od ministerstva financí, tím pádem může rozjet služby zahrnující online sázení i casino. Kaizen Gaming již formou partnerství vstoupilo do fotbalového světa. Sponzoruje například týmy z portugalského Lisabonu Sporting i Benfiku, rumunské kluby FCSB a Universitatea Craiova nebo brazilské Atletico Mineiro.
„Věříme, že s naší značkou a globálními aktivy se můžeme postarat o důležitý a dlouhodobý příspěvek, který dodá českému fotbalu přidanou hodnotu,“ uvedl ředitel Kaizen Gaming George Daskalkis ve zprávě, do které mohla redakce CNN Prima NEWS nahlédnout.
Zájem z Řecka potvrdil redakci šéf LFA Dušan Svoboda i Petr Hercík z agentury Sport Invest, která Kaizen Gaming zastupuje a jejím jménem bude jednat.
„V momentě, kdy nastane adekvátní příležitost, jsme připraveni vstoupit do jednání a předložit LFA významnou nabídku na partnerství,“ uvedl pro CNN Prima NEWS Hercík. „Obdrželi jsme vyjádření zájmu ze strany společnosti Betano, že by se chtěla ucházet o možnost stát se titulárním partnerem Fortuna ligy, až to umožní stávající podmínky smlouvy,“ vzkázal Svoboda.
V případě, že by dohoda „klapla“, si společnost nárokuje zařadit slovo „Betano“ do oficiálního názvu nejvyšší soutěže.
MS ve fotbale 2022
Sponzor figuruje v názvu od sezony 1997–1998 – tehdy jím byl pivovar Plzeňský Prazdroj a soutěž se jmenovala Gambrinus liga. To trvalo až do roku 2014, kdy Gambrinus na dva ročníky nahradil Synot. Posléze si jednu sezonu v pozici v roli generálního partnera vyzkoušela společnost ePojisteni.cz, štafetu po 12 měsících převzaly fasádní a malířské barvy HET. Pak už přišel čas Fortuny.
„Samozřejmě ten zájem jsme zaregistrovali a vnímáme to jako součást konkurenčního boje,“ podotkl mluvčí Fortuny Petr Šrain k zájmu Betana.
Do hry by ráda vstoupila i tuzemská konkurence Fortuny Tipsport. Tato sázková kancelář podala LFA návrh na 120 milionů za sezonu. „Tipsport zájem o partnerství nejvyšších českých fotbalových soutěží projevil, náš zájem trvá. Přičemž jsme přesvědčeni, že dokážeme přijít s nabídkou, která bude pro český fotbal nejlepší,“ řekl vedoucí oddělení komunikace společnosti Václav Sochor.