Spotřeba zmrzliny se zvedá
Češi si čím dál více pochutnávají na zmrzlině. Stále častěji si kupují prémiové značky i netradiční příchutě. V loňském roce spotřeboval každý Čech v průměru necelých šest a půl litru.
Zázvorová, maková, slivovicová nebo chilli. Češi stále častěji vyhledávají netradiční příchutě zmrzlin. „Před dvanácti lety, když jsme začali lehce experimentovat, byla příchuť olivový olej s bazalkou šílenost, dneska je to absolutně normální,“ říká spolumajitel rodinné zmrzlinárny Bojan Dimitrijević.
Zmrzlinovému podnikání se v Česku i přes probíhající pandemii koronaviru daří. „Roste kupní síla i mzdy, a tak si Češi dopřávají zboží, které nutně nepotřebují,“ vysvětluje ekonom Lukáš Kovanda.
Podle zmrzlináře Dimitrijeviće patří mezi vůbec nejoblíbenější příchutě pistáciová a mangový sorbet. Klasické zmrzliny, jako je jahodová, vanilková nebo čokoládová, ustoupily trochu do ústraní.
Čechům kromě příchuti záleží i na kvalitě a rádi si za dobrou zmrzlinu připlatí. Vodová dřeň nebo umělá zmrzlina z prášku už tolik netáhne. „Tento trend nastal zhruba před šesti až sedmi lety. Češi stále více vyhledávají kvalitu a záleží jim na tom, co kupují,“ říká Dimitrijević.
Z Evropy se nejvíce zmrzliny spotřebuje v Belgii, naopak nejméně ve Švýcarsku. Zdroj: CNN Prima NEWS