Popularita zmrzliny v Česku roste. Oblíbené jsou také netradiční příchutě

Výběr redakce

Veronika Polášková
Marek Veselý
Veronika Polášková , Marek Veselý
  • Akt. 31. čvc 2020, 19:35
  • • 31. čvc 2020, 16:32

  • Češi si čím dál více pochutnávají na zmrzlině. Stále častěji si kupují prémiové značky i netradiční příchutě. V loňském roce spotřeboval každý Čech v průměru necelých šest a půl litru.

    Zázvorová, maková, slivovicová nebo chilli. Češi stále častěji vyhledávají netradiční příchutě zmrzlin. „Před dvanácti lety, když jsme začali lehce experimentovat, byla příchuť olivový olej s bazalkou šílenost, dneska je to absolutně normální,“ říká spolumajitel rodinné zmrzlinárny Bojan Dimitrijević.

    Zmrzlinovému podnikání se v Česku i přes probíhající pandemii koronaviru daří. „Roste kupní síla i mzdy, a tak si Češi dopřávají zboží, které nutně nepotřebují,“ vysvětluje ekonom Lukáš Kovanda.

    Podle zmrzlináře Dimitrijeviće patří mezi vůbec nejoblíbenější příchutě pistáciová a mangový sorbet. Klasické zmrzliny, jako je jahodová, vanilková nebo čokoládová, ustoupily trochu do ústraní.

    Čechům kromě příchuti záleží i na kvalitě a rádi si za dobrou zmrzlinu připlatí. Vodová dřeň nebo umělá zmrzlina z prášku už tolik netáhne. „Tento trend nastal zhruba před šesti až sedmi lety. Češi stále více vyhledávají kvalitu a záleží jim na tom, co kupují,“ říká Dimitrijević.