Prokleté sedadlo 11A i popichování zákazníků. Memy od Ryanair jsou na sítích hitem

Známý letecký dopravce Ryanair bojuje nejen se zvyšujícími se daněmi spojenými s cestováním vzduchem, ale také třeba se zaměstnanci řízení letového provozu. Konkrétně v Británii. Pro léto 2025 proto plánuje například výrazné snížení linek z Německa. Dopravce proslulý nízkými cenami se ale v poslední době stává populárním i jinak. Na sociálních sítích čím dál častěji bodují účty společnosti. Lidé na nich najdou reakce na chování pasažérů, komentáře k žhavým ekonomickým tématům, ale také vtipné poznámky, kterými si společnost umí udělat legraci sama ze sebe.

Správci sítí Ryanairu pojali firemní politiku po svém. Se svými zákazníky udržují čilý kontakt a reagují na jejich příspěvky a připomínky. Nejde ale pouze o pochvaly. Firma se nebojí přiznat si, že i ona má své mouchy, ale co je hlavní – dělá to vtipnou formou. Terčem legrace je jak ona sama, tak její zákazníci.

K TÉMATU: Nová lanovka na Ještěd už má svou podobu. Na „UFO“ si ale lidé počkají nejméně pět let

Znáte ten pocit, když se těšíte na let, při němž uvidíte nadýchané mraky a modré nebe, jenže pak zjistíte, že v letadle sedíte u okénka bez okénka? Výjimkou nejsou ani lety Ryanair. A nespokojení pasažéři si své pocity nezřídka nenechají pro sebe.

Postupem času se stalo „prokleté“ místo 11A fenoménem. Když si někdo postěžoval, proč zrovna na něj vyšla tato nepopulární sedačka, zástupci společnosti jen suše připomněli, že v informacích na online portálu je jasně uvedeno, že na místě není okénko k dispozici.

Například uživatelka Zara na síti X sdílela fotografii z tohoto sedadla s komentářem: „Zaplatila jsem si za místo s okénkem.“ Odpověď oficiálního účtu Ryanair pro nezasvěcené působí rezignovaně, ovšem opakovaná výtka pasažérů se stala téměř legendárním vtipem. „Musíte zde být nová,“ napsali marketéři dopravce.

Jindy na podobné sdělení reagovali správci sítí dopravce i rázněji: „Vítej, nováčku!“ Někdy si pohráli s anglickým jazykem: „Co to jako je? To má být sedačka s okénkem?“ uvedla u fotografie rozlícená zákaznice. „Sedačka, k tomu okénko,“ napsal Ryanair v reakci na fotografii.

Někteří cestující se ale na vlně humoru svezli, třeba jako muž, který sotva viděl ven přes malinké sklo nouzových dveří. A odpověď dopravce? „Není potřeba nám děkovat.“ Nechvalně známou sedačku 11A v dalším příspěvku označil jako „závěrečného šéfa“ (final boss, pozn. red.). Jde o pojem z videoher, který představuje posledního soupeře, jehož porážkou končí hra. Termín tak v posunutí významu označuje něco, co je poslední, ovšem zpravidla nejtěžší překážkou dané problematiky.

Jiní zákazníci mají na výběr sedačky šťastnou ruku: „Dvě sedačky? Wow, děkuju Ryanair, miluju vás,“ připsala zákaznice s uživatelským jménem Izzy. „My zase chceme poděkovat Beyoncé,“ poškádlili zpěvačku kvůli tomu, že její jméno v podobných frázích často zaznívá během nejrůznějších předávání cen.

Steven ocenil velký výhled z okénka se slovy „nádherné“ a sdílel i fotografii přes sklo na letištní plochu a křídlo stroje. Jenže zástupci Ryanairu šli na jazykové úrovni do vtipného významového extrému: „Ale to je motor,“ odvětili na příspěvek.

A nechvalně známá 11A se objevila i v rekapitulujících příspěvcích v závěru roku. Není překvapením, co kraluje žebříčku nejčastějších stížností. Ale zbývající příčky překvapí:

Správci profilu rovněž zareagovali po svém na výtky cestujících, že na protější sedačce nemají k dispozici televizní obrazovku s nabídkou filmů – vzhledem k tomu, že se jedná o nízkonákladovou společnost, je možné taková slova spíše považovat za dobře mířený rýpanec než skutečné stěžování si. „Vezměte si svou televizi,“ připsal Ryanair na stejné vlně humoru.

Když si z této věci dělali legraci i další cestující, kteří se pokoušeli mačkat na sedačce před sebou informační obrázky a k videu napsali, že se systém zasekl, správci sítí reagovali opět s vtipnou lakoničností. „Tak to zkuste položit do rýže,“ reagovali, čímž měli na mysli známou metodu odvlhčení elektroniky.

Pro vtipné komentáře si Ryanair na sítích vybírá i aktuální dění. Když Rusko ohlásilo, že udělilo společnosti Google astronomickou pokutu v rublech (Za 2 se nachází 36 nul, pozn. red.) kvůli blokacím proruských kanálů na platformě YouTube, dopravce sdílel článek a okomentoval ho slovy: „Tolik si lidé myslí, že u nás činí poplatky za kufry.“

A rýpli si i do estetické turistiky, kdy řada mužů cestuje za transplantací vlasů do tureckých center. „Jak jsi věděl, že letím do Turecka?“ stojí v příspěvku s tímto trefným obrázkem:

Podobný styl komunikace se zákazníky na sítích mnozí zbožňují. „Za chodem tohoto profilu musí stát někdo s úžasným smyslem pro humor,“ připsala k jednomu příspěvku Abby. Uvidíme, s jakými neotřelými a vtipnými komentáři přijdou zástupci společnosti v příštím roce.

MOHLO VÁM UNIKNOUT: Bitcoin, příběh stotisícové kryptoměny. Od záhadného zakladatele až k digitálnímu zlatu

Tagy: