CNN Prima News spropitné

spropitné

Výpis příspěvků ke štítku „spropitné“

Američanka zaplatila za sendvič přes sedm tisíc dolarů. Na terminálu zadala omylem telefon

Omyl za tisíce se stal ženě z Atlanty v americkém státě Georgia. V prodejně rychlého občerstvení Subway si objednala sendvič a při placení vyťukala na terminálu do kolonky spropitné své telefonní číslo. Nedobrovolně si tak dopřála nejdražší sendvič nejen v životě, ale na celém světě. Zaplatila za něj přes 7 100 dolarů (159 tisíc Kč), píše deník Bild.

Dostala pohádkové dýško, ale o peníze přišla. Zdrcená servírka vyhazov nechápe

Opravdu štědrého spropitného se dočkala servírka z Arkansasu, která obsluhovala více než 40člennou společnost na večírku. Dlouho se z něj však neradovala. Manažer restaurace jí totiž donutil dýško v hodnotě 4 400 dolarů (téměř 99 tisíc korun) rozdělit mezi všechny zaměstnance podniku. Kromě toho, že přišla o slušné peníze, ji čekala i další rána. V práci dostala padáka.

Prouza: Lidé jsou v hospodách zvyklí zaokrouhlovat. Mělo by být spropitné povinné?

Mělo by být spropitné v Česku povinné, jako je tomu často v zahraničí? Podle prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáše Prouzy by to bylo nešťastné. Zároveň by byl ale pro, aby lidé na účtence viděli, kolik peněz činí pět nebo deset procent dýška. A volá i po tzv. legalizaci spropitného, která by pomohla řadě lidí pracujících v restauratérském sektoru. Řekl to v rozhovoru pro CNN Prima NEWS.

Spropitné v Česku má být dobrovolné, číšníci by se jinak nesnažili, říká Kastner

Gastronom Luboš Kastner má za to, že spropitné by v českých restauracích i nadále mělo být dobrovolné. Personál by se totiž jinak nemusel snažit, protože by rovnou počítal s jistými penězi. Představitel Svazu malých a středních podniků a živnostníků i restauratérského spolku Apron v rozhovoru pro CNN Prima NEWS dále například hovořil o potřebě zlegalizovat spropitné, aby se tak pomohlo číšníkům a servírkám.

Servírka dostala spropitné dva tisíce dolarů. Texaská restaurace jí ho odmítla dát

Štědrost některých amerických zákazníků neskončila ani během pandemie. Na vlastní kůži se o tom mohla přesvědčit servírka Emily Bauerová z restaurace Red Hook Seafood and Bar, které nechal zákazník spropitné dva tisíce dolarů (asi 43 tisíc korun). Prvotní nadšení u ní ale rychle vystřídalo zklamání. Zaměstnavatel servírce oznámil, že tak vysoké dýško nemůže systém zpracovat, a Emily proto nedostane nic.