Tahle hračka ovlivnila generaci dětí vyrůstající v 90. letech, ale i jejich rodiče. Elektronické zvířátko tamagoči se stalo nepostradatelnou součástí výbavy dětských pokojíčků. Kdo neměl tamagoči, téměř jako by nebyl. Nyní se digitální miláček vrací.
Původně japonský výrobce hraček Bandai America plánuje uvést na trh novou verzi elektronického zvířátka s názvem Tamagoči Pix. Hračka bude fungovat na stále stejném principu, bude mít pouze několik vylepšení. Děti se tak budou i nadále o svého virtuálního miláčka starat, a to od jeho vylíhnutí z pomyslného vajíčka až po jeho úmrtí.
Blíží se Mezinárodní den dětí. Jak se vyhnout nebezpečným hračkám?
Letošní mezinárodní den dětí vychází na pondělí. První červen je tak už tradičně pro mnohé rodiče důvodem pořídit svým ratolestem nějaký dárek. Na trhu se ovšem stále nachází velké množství výrobků, kterým bychom se měli raději při takových nákupech vyhnout. Nejčastějšími riziky u nebezpečných hraček bývají překročené limity obsahu nežádoucích chemických látek nebo riziko udušení špatně držícími malými částmi.
Jenže oproti své původní verzi, která se na trhu poprvé objevila v roce 1996, má tamagoči model 2021 řadu vylepšení. Například plně barevný displej, ale také zabudovaný fotoaparát, díky kterému si děti mohou se svým virtuálním kamarádem pořizovat obrázky. Nový typ tamagoči lze krmit jídlem, které děti uvaří a poté „tamagočím“ foťákem vyfotí.
Populace tamagoči čítá přes 82 milionů
K dispozici bude také režim prozkoumávání. V jeho rámci se v hračce objeví další přátelé tamagoči, kteří si s virtuálním mazlíčkem budou hrát. Vaše dítě si bude moci také hraní s tamagoči naplánovat nebo své tamagoči propojit s tamagoči svého kamaráda či kamarádky. Tamagoči Pix se na trhu objeví letos v červenci, ale už nyní je možné hračku předobjednávat, uvedla americká CNN. Stát bude necelých 60 dolarů, tedy asi 1 300 korun.
Jak už bylo řečeno, první hračka tamagoči spatřila světlo světa před 25 lety, a to v Japonsku. V roce 1997 se dostala na americký trh, kde se hned stala hitem. Později se rozšířila do celého světa. Za čtvrtstoletí své existence bylo prodáno více než 82 milionů kusů hračky a firma Bandai America s ní má plány i do dalších let.