Více nástupišť a spojení na letiště. Podívejte se, jak se změní pražské Masarykovo nádraží

Pražské Masarykovo nádraží čeká výrazná proměna. Má se stát důstojnou vstupní branou do města, a to i pro cestující z Letiště Václava Havla. Správa železnic získala stavební povolení a v průběhu letošního roku by měly začít samotné práce – dle odhadů na tři roky. Podívejte se, jak bude modernizované nádraží vypadat.

„Máme za sebou další důležitý krok v přípravě trati na Letiště Václava Havla. Získali jsme pravomocné stavební povolení na přestavbu Masarykova nádraží v Praze. V nejbližší době zahájíme tendr na zhotovitele, kompletně hotovo bude v roce 2026,“ pochlubil se na Twitteru generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Plánovanou rekonstrukcí se chlubí také dosluhující primátor Zdeněk Hřib (Piráti): „Modernizace nádraží je klíčová v rámci projektu železniční dráhy na letiště, protože se jedná o koncovou stanici. Musí mít tedy důstojnou podobu. Ne jako dosud, kdy se lidé tomuto místu často vyhýbali obloukem,“ sdělil na Facebooku.

Pochvaluje si zejména spojení s infrastrukturou města. „Areál čeká celá řada vylepšení: Přibudou nová nástupiště, propojí se přestup na metro, prostory budou bezbariérové, vznikne nová zelená odpočinková zóna a samozřejmě dojde k úpravě celého prostoru a k urbanistickému propojení s okolní zástavbou,“ dodal politik.

Spojení na letiště

Nutnost modernizace souvisí také s tím, že se jedná o třetí nejvytíženější nádraží v zemi a po dokončení dráhy na Letiště Václava Havla (optimistické odhady mluví o roku 2029) bude z velké části sloužit právě turistům. Pražané zase ocení prostor pro pěší.

„Dojde zejména k rozšíření počtu nástupišť a kolejí a urbanistickému začlenění prostoru nádraží do jeho okolí. Nové nástupiště využijí zejména budoucí vlaky na letiště. Odstranění bariéry v území pak zajistí nová platforma nad kolejištěm. Ta bude tvořit nejen komunikační propojení Florence s Hybernskou ulicí a Masarykova s Hlavním nádražím, ale nabídne i nový vestibul pro čekající cestující. Z něj povedou eskalátory, schodiště a výtahy rovnou na jednotlivá nástupiště. Část platformy se osadí zelení a vznikne tak klidová oáza přímo v centru metropole,“ píše Správa železnic v tiskové zprávě.

Ve stanici bude celkem šest bezbariérových nástupišť. Rekonstrukcí projde kolejiště, veškeré technologie, trakční vedení a napájení. Stavba bude probíhat za provozu, nutná budou pouze dílčí omezení provozu odpovídající jednotlivým etapám realizace projektu.

Tagy: