
Výpověď bez důvodu? Návrat do časů roboty, říká Středula. Podle expertů pomůže zvýšit mzdy
Poškozujeme naše zájmy tím, že si záměrně malujeme obraz spálené země. Opozice to tak dělá a dostává lidi do stresu, řekl poslanec hnutí STAN Jan Lacina v Partii Terezie Tománkové. Rovněž nesouhlasí s pejorativním přirovnáním zahraniční agentury Bloomberg, která označila Českou republiku za „Detroit Evropy“, pakliže se svým domácím autoprůmyslem nedožene trend elektromobility. „Je to bonmot. Titulek, který má zaujmout, ale není to reálný popis situace,“ řekl Lacina ve vysílání CNN Prima NEWS.
Největší ruská automobilka chce nasazením trestanců reagovat na nedostatek pracovních sil způsobený odvody bojeschopných mužů do armády v souvislosti s válkou na Ukrajině. Vedení Lady už situaci intenzivně řeší s tamní vězeňskou službou. Podle polských médií připomíná ruský postup časy druhé světové války.
Výrobci automobilů si jednohlasně stěžují na úpadek prodejů nových vozů, jenže špatná čísla rozhodně nevykazují. Vyplývá to z analýzy poradenské společnosti Ernst & Young, která hodnotila zisky 16 předních automobilek za třetí kvartál.
Megalomanský projekt ruské továrny na luxusní auta, která měla u úřadů a oligarchů nahradit Rolls-Roycy či Mercedesy, připomíná stále více pověstnou Potěmkinovu vesnici. Automobilka sice nedávno představila nový model Komendant, je ale otázkou, kdo o takový vůz může mít zájem. Vedle toho starší Senat navzdory vládním proklamacím zatím vznikl jen v jednotkách kusů a není důvod si myslet, že by v dohledné době mělo dojít ke zlepšení.
Nemožnost importovat zásadní komponenty nutí ruské výrobce aut k návratu o víc jak třicet let nazpět. Kromě elektronických pomocníků a základních bezpečnostních systémů se to nově bude týkat také katalyzátorů výfukových plynů.
Německá automobilka se rozhodla nabízet jeden ze svých nejlevnějších modelů s holou kabinou bez zábavního systému či rádia. Reaguje tak na katastrofální nedostatek čipů, který už několik měsíců trápí výrobce automobilů.
Za leden se v Česku vyrobilo nejméně automobilů za posledních šest let, konkrétně 104 576 kusů. Meziroční pokles tak činí 11,7 procenta. Důvodem je pokračující vliv pandemie koronaviru, který se negativně projevuje na poptávce po autech v Evropě. Ta byla o čtvrtinu nižší než loni. Oznámilo to Sdružení automobilového průmyslu.
Kdo čekal, že koronavirová krize povede k propadu cen osobních vozů, zmýlil se. Přestože se jich loni prodalo meziročně podstatně méně, šlo spíše o odklad nákupů do letošního roku než o propad poptávky způsobený poklesem kupní síly obyvatelstva. Nedostatek důležitých dílů navíc vede k omezení nabídky a výsledkem je zdražení nových a částečně i ojetých automobilů.
Kolínská automobilka Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) znovu prodloužila odstávku výroby kvůli koronaviru. Výrobní linky by se měly znovu spustit v pondělí 25. května ráno. Náběh doprovodí desítky hygienických opatření, řekl dnes mluvčí automobilky Tomáš Paroubek. Výroba stojí kvůli pandemii koronaviru od večera 18. března. Původně ji firma zamýšlela obnovit v pondělí 18. května.
Pandemie koronaviru se promítá do hospodářských výsledků klíčových sektorů nejen české ekonomiky. Škoda Auto hlásí kvartální propad provozního zisku o čtvrtinu. Automobilový průmysl v Evropě letos přijde o desetinu své produkce, o práci se musí bát přes milion lidí v oboru.