Přesně před rokem byla platforma Clubhouse dost možná nejpopulárnější mobilní aplikací. Svým originálním konceptem dokázala k telefonům přikovat miliony lidí. Jenže nápad Clubhousu brzy přebrala konkurence v čele s Twitterem a kdysi slavná aplikace už nedokázala uživatele přivábit zpátky.
Jsi na Clubhousu? Chceš pozvánku? Ty nemáš iPhone? To byly nejčastější otázky, které provázely nevídaný fenomén jménem Clubhouse, který ale vyhasl stejně rychle, jako vzplanul.
Tato sociální síť přišla na sklonku roku 2020 s originálním konceptem, kdy v aplikaci neumožnila uživatelům komunikovat pomocí textových zpráv, ale pouze hlasem. V rámci Clubhousu se tvořily nejrůznější virtuální místnosti, ve kterých lidé diskutovali o všemožných tématech.
Sociální sítě mají v Číně jepičí život. Po TikToku si cenzoři došlápli na Clubhouse
Nová populární sociální síť Clubhouse vydržela v čínských obchodech s aplikacemi jen pár dní. Úřadům se totiž nelíbilo, že jsou diskuse na Clubhousu neregulované a potkávají se tam politické názory z celého světa. Co jiní považují za přínos, Čína zatrhla – na aplikaci v zemi nově platí plošný zákaz.
Zpočátku aplikace vystavěla obrovský úspěch na svém přístupu k uživatelům. Clubhouse byl totiž původně dostupný pouze pro uživatele s iPhony a navíc výhradně po obdržení pozvánky. Do aplikace se tak nešlo jednoduše přihlásit, ale člověk musel najít někoho, kdo ho do sítě přizve, což zvyšovalo exkluzivitu celkového konceptu.
Zábava v lockdownu
Clubhouse se navíc objevil v pro aplikaci ideálním čase, kdy podstatná část světové populace žila v zimním lockdownu. Postupem týdnů a měsíců ale Clubhouse o své výhody přišel. Aplikace se totiž dobrovolně zbavila exkluzivní nálepky a zpřístupnila síť všem uživatelům a všem telefonům, což paradoxně vedlo k poklesu aktivity lidí na platformě.
S tím souvisel také příchod letního počasí a celosvětové rozvolnění. Nikdo už si zkrátka nechtěl povídat ve virtuální hospodě, když mohl jít do té skutečné.
Finálním hřebíčkem do rakve pak byla pro Clubhouse vždy bdělá konkurence. Jak Twitter, tak Facebook totiž vycítily genialitu původního konceptu Clubhousu a začaly princip audio místností implementovat také na své platformy.
Clubhouse tak už nebyl jediný a nedokázal naplnit očekávání investorů, kteří do kdysi milionového projektu vložili své finance.
A tak i když sociální síť stále funguje, zahraničních i těch českých uživatelů na ní najdete výrazně méně. Je tak otázkou, zda v budoucnu platforma neskončí úplně.