V centru Ostravy se objevilo nové dopravní značení, které zakazuje vjezd cyklistům na elektrokolech a majitelům elektrokoloběžek. Do historického centra tak mohou zamířit pouze lidé na strojích, které nemají přídavný pohon. Autorem opatření je Úřad městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz.
Na úpravu opatření, které reaguje na častou bezohlednost zejména uživatelů elektrokoloběžek, upozornil web msstavby.cz. Ke změně dopravního značení u vstupu do pěší zóny v centru Ostravy došlo koncem září.
Muž na koloběžce se řítil rychlostí 73 km/h. Překročil limit o více než 50 kilometrů
Maximální rychlost elektrických koloběžek je na polských silnicích omezena na 20 km/h, mladý řidič na předměstí Varšavy ale u svého stroje docílil násobně vyššího tempa. Policisté se údaji na radaru nestačili divit a jeho rychlostní rekord po zásluze ocenili nebývale velkou pokutou. V Česku se na elektrokoloběžkách smí jezdit 25 km/h nebo i rychleji, pak už ale nejsou považovány za jízdní kola a je vyžadován řidičský průkaz na motocykl.
„Stěžejním problémem je neukázněný pohyb uživatelů jízdních kol vybavených motorovým pohonem, kteří se pohybují v pěší zóně. Zejména v ní vzhledem k menší konstrukci těchto typů jízdních kol využívají jejich uživatelé k pohybu velmi frekventované chodníkové části s hladkým povrchem, kde dochází i vlivem jejich vyšší rychlosti k velmi nebezpečným dopravním situacím ohrožujícím bezpečnost chodců a jejich zdraví,“ píše se v publikované veřejné vyhlášce.
Jako další důvod, proč se k opatření přistoupilo, je uveden problematický dozor a kontrola maximálního výkonu těchto zařízení a také dodržování jejich maximální rychlosti. Komplikaci, stejně jako v jiných větších městech – například v Praze – představuje i nevhodné odstavování těchto dopravních prostředků, doplňuje Moravskoslezský deník.
Využívání vypůjčených elektrických koloběžek a elektrokol je v poslední době stále více oblíbené. V Ostravě si však lidé mohou zapůjčit pouze elektrokoloběžky, které nabízejí společnosti Bolt a Lime.