reklama

Řidiči projížděli záchranářskou uličkou v protisměru. Tentokrát na pokyn policie

Na sociální síti vzbudilo rozruch video, v němž řidiči projíždějí v protisměru záchranářskou uličkou. Mnoho lidí je kvůli tomu osočilo z bezohlednosti, v tomto případě se ovšem jen řídili pokyny policistů. Mnozí motoristé přesto stále záchranářskou uličku nerespektují a využívají ji k rychlejšímu průjezdu kolonou.

reklama

Na pražském okruhu byla kolona vozidel v obou směrech. Řidiči nemohli pokračovat v jízdě kvůli dopravní nehodě. Najednou někteří z nich vystoupili z auta a začali si natáčet vozidla, která přijížděla v protisměru. O pár hodin později se videa objevila na sociálních sítích, kde vyvolala řadu negativních reakcí.

K tématu

„To si dělají srandu? Doufám, že policie už má všechny SPZ. Kdyby byli oni účastníky nehody a čekali by na sanitku, tak by k tomu měli jiný přístup,“ napsal jeden z uživatelů Facebooku pod sdílené video. Jiní uživatelé však v komentářích upřesnili, že řidiče do uličky posílala sama policie.

To potvrdil i policejní mluvčí Jan Daněk. „Policisté všechny řidiče instruovali, jak mají postupovat. Otáčení vozidel proběhlo až po zásahu složek integrovaného záchranného systému (IZS) u nehody v době, kdy záchranářská ulička nebyla potřeba a žádná vozidla na místo nesměřovala,“ řekl. Řidiči tedy v tomto případě nepochybili.

Uličku řidiči často využívají k úniku z kolony

Často však dochází k případům, kdy řidiči uličku používají k tomu, aby z kolony unikli. Například letos v březnu hasiče překvapilo auto v protisměru cestou k zásahu na pražském okruhu. O čtyři měsíce později, v červenci, pak na dálnici D7 zhruba padesát řidičů jelo opět v protisměru. Mířili k nejbližšímu sjezdu.

V letošním roce se podobná situace odehrála například minulý víkend, kdy se na pražském okruhu srazily dvě dodávky s osobním autem. Na místě bylo několik zraněných lidí. Potřebovali pomoc záchranářů. Jenže hasiči opět bojovali s bezohlednými řidiči.

K tématu

„Jednotky, které jely z druhého směru, neměly vytvořenou záchranářskou uličku a měly problém se na místo dostat,“ popisoval situaci mluvčí HZS Středočeského kraje Petr Svoboda. Často jde o lidské životy a rozhoduje každá minuta. Je tak důležité, aby řidiči záchranářskou uličku vytvořili, neblokovali a hlavně nezneužívali k vlastnímu průjezdu kolonou. Je určená výhradně pro složky IZS.

Záchranářská ulička se vždy vytváří mezi pruhem, který je nejvíce nalevo a ostatními pruhy. „Čili na dvouproudové dálnici to bude ulička mezi levým a pravým pruhem. Pokud je ta dálnice tří a více proudová, tak bude ta záchranářská ulička vytvořena mezi pruhem, co je nejvíce vlevo a těmi ostatními pruhy,“ vysvětlil dopravní expert Roman Budský.

Řidič, který se na dálnici nebo silnici rozhodne couvat, otočit se nebo dokonce jet záchranářskou uličkou v protisměru, může zaplatit pokutu až deset tisíc korun. Taktéž mu může být odebrán řidičský průkaz až na jeden rok.

K tématu

Další hlavní zprávy

Rozhovor

Pepson Snětivý: Karel IV. byl největší osobností našich dějin. Z Prahy chtěl nový Řím

Pepson Snětivý: Karel IV. byl největší osobností našich dějin. Z Prahy chtěl nový Řím

Před 705 lety se narodil Karel IV., který se při zvelebování země řídil mimo jiné i apokalyptickými vizemi z bible a posvátnou geometrií. V rozhovoru pro CNN Prima NEWS to popisuje spisovatel Josef Pepson Snětivý, jemuž spolu s kolegou Otomarem Dvořákem vyšla o Otci vlasti nová kniha Krajinou Karla IV. Píše se v ní jak o panovníkově osudu, tak o známých i zapomenutých památkách, které po něm na našem území zůstaly.

Po vyléčení z covidu si bude možné zajít do hospody půl roku bez očkování či testu
Izrael prožívá nevídané nepokoje. Takové nikdo nepamatuje, říká blízkovýchodní expert
reklama
reklama
Josef Mašín na gestapu promluvil, dokazují nové unikátní nálezy z archivu

Historie

Domácí zpravodajství

Pražský hrad nahradil prapor EU izraelskou vlajkou. Chce tak tuto zemi podpořit
Hladiny řek stoupají. Na Úslavě platí třetí stupeň, hasiči zpevňovali hráz rybníka
Další články
reklama
reklama