Rodina z Lucemburska místo dovolené řešila problém. Poté, co manželé a jejich dvě děti absolvovali 20hodinovou cestu do Chorvatska, je čekalo nemilé překvapení. Ubytování, za které zaplatili, neexistovalo.
Po téměř celém dni cestování přijel lucemburský pár se dvěma dětmi do chorvatského města Makarska. Když dorazili na adresu, kde si předem pronajali apartmán, nikdo je nečekal. O případu informoval chorvatský web Jutarnji.
Hodiny čekání, špína v hotelu a arogance. Vysněná dovolená Jany se proměnila v noční můru
Dovolená za trest. Právě tak popisuje paní Jana ze Slovenska svou zkušenost, která začala ve 4 hodiny ráno na letišti v Egyptě. Po příletu totiž zjistila, že hotel, kde měla rezervovaný pokoj, pro ni místo nakonec nemá. Situaci začala hned řešit s cestovní kanceláří Fischer. Přístup společnosti ji však šokoval. S případem se svěřila webu Topky.sk. Kancelář se však hájí a tvrdí, že situaci začala řešit ihned.
Dveře jim otevřela překvapená majitelka, která prohlásila že o nich v životě neslyšela. Kromě toho dodala, že za poslední dva dny je to už popáté, co za ní někdo přišel s falešnou rezervací. Podvodník si zřejmě stáhl fotky bytu z internetu a přes sociální sítě nabízí falešné ubytování.
Last minute objednávka
Od policistů se rodina dozvěděla, že již obdrželi několik oznámení a podobné případy se množí. Riziko hrozí zejména v případě, pokud hledáte mimo ověřené portály. To byl případ i Džany Marušić Mujićové, která sháněla „last minute“ a na většině webů bylo vše zabookované.
Volné ubytování našla na Facebooku. „Viděla jsem příspěvek dívky, i když teď si myslím, že za tím profilem mohl být i muž. Stálo tam, že od 30. července do 9. srpna nabízí ubytování. Kontaktovala jsem ji i SMS zprávou,“ vypráví.
Ženu později požádala o fotky pokojů a vzdálenost od pláže. „Řekla, že apartmán je 30 metrů od moře, což bylo skvělé, protože mám dvě děti, jedno má jen rok a druhé sedm,“ popsala. Za noc v tomto apartmánu měli zaplatit 60 eur, ale v předvečer cesty od nich „pronajímatelka“ požadovala i zálohu, takže se částka vyšplhala na 120 eur.
Návod v němčině
„Měla jsem malý problém s tím, jak jí zaplatit. Zeptala jsem se, jestli částku mohu uhradit přes Western Union nebo PayPal. Neměla prý ani jedno. Vysvětlila mi, že existuje aplikace Ria, o které jsem slyšela poprvé,“ vysvětlila podvedená žena.
Od údajné majitelky apartmánu pak obdržela instrukce v němčině, už to bylo rodině z Lucemburska podezřelé. Nakonec na návrh pronajímatelky použila službu MoneyGram. Když zaplatila, obdržela potvrzení o rezervaci. Kromě Facebooku spolu dvojice komunikovala také prostřednictvím hlasových zpráv na Messengeru.
Když už byla rodina pár kilometrů před městem Makarska, Mujićová poslala pronajímatelce zprávu, že přijdou za 45 minut. Nikdo jí však neodpověděl, tak zamířili na adresu apartmánu. Žena poté nereflektovala ani na další zprávy na Messengeru. Cizinci se nyní budou snažit získat peníze skrz banku.